Senaste nytt

Hur bokar man business class till Mauritius (bonusresa för 90000 poäng)?

Jag vet faktiskt inte varför tyckte det hade mera koppling till star alliance som "SAS" skyller det hela på. När du berättar att det finns en uppsjö av kombinationer som inte går menar du då att även fast det finns en tabell som säger att man kan åka från zon x till zon y så kan man alltså inte ens räkna med att kunna boka det?

Här handlar det ju om att oavsett hur du åker från europa så är det inte möjligt att åka till de poäng som de skriver i sin tabell, det kan väl inte vara ok?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Jag vet faktiskt inte varför tyckte det hade mera koppling till star alliance som "SAS" skyller det hela på. När du berättar att det finns en uppsjö av kombinationer som inte går menar du då att även fast det finns en tabell som säger att man kan åka från zon x till zon y så kan man alltså inte ens räkna med att kunna boka det?

Här handlar det ju om att oavsett hur du åker från europa så är det inte möjligt att åka till de poäng som de skriver i sin tabell, det kan väl inte vara ok?

Tycket du att det är rimligt att flyga en bonusresa för t ex Stockholm-Dubai t/r som: Stockholm-New York-Tokyo-Singapore-Dubai, Dubai-Bangkok-Los Angeles-Frankfurt-Stockholm, bara för att det finns siffror i tabellen som säger att det kostar xxx mellan Europa och Mellanöstern?

Vänligen läs SAS EuroBonus Membership Guide.
Du måste följa alla krav/villkor som finns där för att kunna boka bonusresor.
 

d99mlu

Medlem
Tycket du att det är rimligt att flyga en bonusresa för t ex Stockholm-Dubai t/r som: Stockholm-New York-Tokyo-Singapore-Dubai, Dubai-Bangkok-Los Angeles-Frankfurt-Stockholm, bara för att det finns siffror i tabellen som säger att det kostar xxx mellan Europa och Mellanöstern?
Fast det är väl inte jämförbart. I TS fall finns ju ingen rutt som medger prissättning enligt poängtabell. Det gör det till Dubai.
 

d99mlu

Medlem
Men det är ju just det som är poängen, att det finns sådana anomalier i tabellerna. Kanske vore det då bättre att låta Khabarovsk tillhöra östra Asien regionmässigt, och Mauritius tillhöra södra Afrika?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Men det är ju just det som är poängen, att det finns sådana anomalier i tabellerna. Kanske vore det då bättre att låta Khabarovsk tillhöra östra Asien regionmässigt, och Mauritius tillhöra södra Afrika?
Det finns redan regler som gör att man KAN boka bonusresor till dessa destinationer men inte med billiga poäng utan att man måste betala för dyrare zons award.

Det finns andra bonusprogram som inte applicerar tredje zon trams så det är upp till var och en att välja rätt bonusprogram.
 

sk-sthlm

Medlem
Men det är ju just det som är poängen, att det finns sådana anomalier i tabellerna. Kanske vore det då bättre att låta Khabarovsk tillhöra östra Asien regionmässigt, och Mauritius tillhöra södra Afrika?

Men dessa saker ändras ju hela tiden - om nu tex Turskish börjar flyga till Mauritius så att det går att få det för 90 000, så är väl det utmärkt. Det hade ju varit otroligt störande om regionindelningen ändras konstant, alternativt att regionindelningen var baserat på de linjer som fanns per ett visst datum!
 

d99mlu

Medlem
Men dessa saker ändras ju hela tiden - om nu tex Turskish börjar flyga till Mauritius så att det går att få det för 90 000, så är väl det utmärkt. Det hade ju varit otroligt störande om regionindelningen ändras konstant, alternativt att regionindelningen var baserat på de linjer som fanns per ett visst datum!
Nej, det var kanske inget genomtänkt förslag, jag funderade mest fritt kring hur man skulle kunna knåpa med ett sådant typ av system. Känns som att det alltid blir lite skarv i någon ände. Du tycker att det skulle vara störande med föränderliga regionindelningar, TS tycker att det är störande att inte kunna boka till angivna tabellpriser.
 
TS tycker att det är störande att inte kunna boka till angivna tabellpriser.

Man skal dog huske på at priserne gælder ved rejse zone A - zone B. Ved rejse zone A - zone C - zone B, er det prisen for zone C der gælder hvis den overstiger prisen for Zone B.

Det kan vel i nogen grad sammenlignes med HIP-check og er i mine øjne meget rimeligt.

EuroBonus kan jo heller ikke ændre deres tabel hver gang der kommer en ny rute i GDS - så går der bare endnu længere tid før der bliver svaret på kundehenvendelser.
 

SK989

Medlem
Jag väcker liv i en gammal tråd.

Nu har, sedan ca två veckor tror jag, både Lufthansa och Austrian Airlines startat flygningar till Mauritius. Jag har kollat med SAS och det går att boka bonusbiljetter i business för 90 000 eurobonuspoäng. De datum jag kollade var utresa 18/2 -16 med Lufthansa via München och hemresa 26/2 -16 med Austrian via Wien. Skatter m.m. drygt 5000 kr.
 
Toppen