Senaste nytt

SAS får ta sig i kragen med sin Eurobonusshop!

Impendill

Medlem
Hejsan!

Jag vet att det är fler än jag som har/haft problem med poängintjäning när man använder sig av SAS shoppingportal.
Jag har flera köp gjorda i februari som ännu ej ens registrerats som köp på mitt konto.

I mitten av Juni blev jag lovad av SAS-supporten på portalen att företagen jag handlat av hade 20 dagar på sig att komma in med den information SAS begärt av dem annars skulle jag på deras bekostnad få mina poäng oavsett om köpet var inrapporterat till SAS eller inte.

Jag har ännu inte fått några poäng och inte heller svar av SAS efter 4 mail med ca en veckas intervall. Tycker att det börjar kännas väldigt oseriöst och oproffisionellt.

Eftersom att det diskuterats tidigare i diverse trådar och verkar vara ett återkommande problem för många så föreslår jag att vi tillsammans kontaktar deras support för att visa att vi är många som saknar den service och de tjänster som utlovas.

Jag tänker mig någon typ av "namninsamling", alternativt att vi (en och en) mailar SAS i stort sett samma brev som jag/vi kan skriva ihop. Det bör bli en hel del namn som förhoppningsvis kanske kan påskynda ärendena och i framtiden kanske kunderna slipper vänta så länge på sina poäng.

Vad tycker ni?
Ni får gärna komma med förslag!

ha det gott
 
  • Gilla
Reactions: Gus

hagmar

Medlem
Hej!

Ett tag fick jag in poängen hyfsat snabbt från shoppingportalen. Cirka 4 veckor, det är ok.

Men nu!
Nu väntar jag på poäng som jag tjänade för 17 veckor sedan. Totalt 10 kommande transaktioner.

Jag har också mailat SAS och tryckt på, men inget svar.
Är på en namninsamling!
 

Impendill

Medlem
Hej!

Ett tag fick jag in poängen hyfsat snabbt från shoppingportalen. Cirka 4 veckor, det är ok.

Men nu!
Nu väntar jag på poäng som jag tjänade för 17 veckor sedan. Totalt 10 kommande transaktioner.

Jag har också mailat SAS och tryckt på, men inget svar.
Är på en namninsamling!

Bra!
Ju fler desto bättre!
 

Homer

Medlem
Ett 20-tal köp är registrerade som "kommande överföringar" men ingenting har överförts till mitt konto efter den 27/3, detta gäller även företag som jag aldrig tidigare haft problem att få poäng från.
 
Jag har handlat i den där butiken flera gånger. Trots att jag skickat in kvitton o bekräftelse på köpet via mail får jag inga poäng. Detta för att det inte registrerats eller att se beror på tekniskt fel när jag gjort köpet.

Jag blev så trött att jag sket i att fortsätta. Från och med nu handlar jag aldrig där.
 
  • Gilla
Reactions: med

Impendill

Medlem
Har ni förslag på hur vi ska gå tillväga för att påpeka detta till SAS? Ska jag sammanställa en lista med namn och email på alla som vill? Eller ska jag på något sätt försöka länka till denna tråden?

Hur blir det mest effektivt?
 

FlyingFire

Medlem
Jag har inte handlat många gånger ur shoppen, men jag har likväl inga poäng c:a 4 månader senare.

Hur blir det mest effektivt?

Just nu är det inte många i tråden, men jag tror på att en namninsamling av något slag borde kunna få lite kraft. Fördelaktigt vore kanske att namnlistan i slutändan kommer från redaktionen till SAS, de verkar ju trots allt ha sina kontakter ganska djupt bortom den normala kundtjänsten vi dödliga kan komma åt.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Att få in poängen under "kommande" har aldrig vart ett problem för mig, men sen verkar dom fastna där, mer ofta än sällan tyvärr. Men efter 1 mail brukar det alltid lösa sig, trots det tycker man det borde gå utan kontakt.
 

Kandinsky

Medlem
Har handlat från CDON. Efter flera mail till både deras kundservice och SAS kan jag enbart konstatera att jag aldrig kommer få se poängen. Ingen vill kännas vid EB portalen och hänvisar till varandras kundtjänster. Känns oprofessionellt..
 
Toppen