Senaste nytt

Hur många av dessa pooler har just ni badat i ?

Palazzi

Medlem
Inte en enda, tyvärr. Varit på många av de platser där poolerna finns, men inte kommit på tanken att testa.

Närmast var jag nog Pamukkale, 2003. Av någon anledning, som jag inte minns, blev det ändå inget bad....

Szechenyi i Budapest saknar jag dock på listan. Nog för att staden var allmänt vedervärdig (många håller inte med), men termalbadet var det sannerligen inga fel på.
 

dalton

Medlem
Har du verkligen badat i den Blue Lake (Rotomairewhenua) på sydön som bilden visar? Att ha badat i Blue Lake (Tikitapu) utanför Rotorua på nordön är ju en annan sak. Där är det till exempel inte badförbud.

DrKlas - du har helt rätt, nordön it is, my bad. :)
 
Last edited:
4st..whoop whoop :)

4. Davils pool, Zambia. Badade kanske inte, men gick på kanten
5. Marina Bay, singapore
11. SanAlfonso, chile.....aningen överreklamerat men lite kul
30. Ritz Carltron hongkong.
 

DrKlas

Medlem
DrKlas - du har helt rätt, nordön it is, my bad. :)

Lätt hänt. Jag tänkte också först på samma sjö som du när jag läste Blue Lake och Nya Zealand. Där har jag också badat.

Jag förstår fortfarande inte tanken bakom listan av "badplatser". Har den som gjort den kanske helt enkelt googlat fram lite udda bilder på något med vatten och gjort en lista av dem? För inte är bad det första jag tänker på när jag ser en rosa damm ...
 

David

Medlem
Vad är det som är så speciellt med den? (På bilden kan jag inte utläsa detta)

Som Christian R skrev, det är världens högsta (hotell)pool. Ligger på 118:e våningen och deras bubbelkopp i hörnet ligger med utsikt ut över inloppet från väst. Riktigt mäktigt. Poolen i sig är inget speciellt med.
 

iRobert

Medlem
Szechenyi i Budapest saknar jag dock på listan. Nog för att staden var allmänt vedervärdig (många håller inte med), men termalbadet var det sannerligen inga fel på.
Tycker precis tvärt om! Skippa Széchenyi och njut av stan istället.
//halv-BUD'arn ;)

Vad gäller pölarna på listan har jag tyvärr inte fått uppleva någon utav dem. Än.
 
Toppen