Senaste nytt

Skaffa Amex enbart för välkomstpoängen

Impendill

Medlem
Hej!

Jag har sedan tidigare ett SAS Eurobonus Amex och ligger väldigt nära gränsen för 150 000 kr.
Både jag och min sambo använder kortet. Jag brukar betala hennes grejer som hon köper på nätet etc.

Vi har egentligen inget behov av att ha vars ett kort eftersom att vi kommer upp till gränsen med ett kort. Två kort skulle nog bara göra så att vi låg på 75 000 kr var.

Min fråga är om ni tycker det är värt att jag invitar henne för ett eget kort så jag kan få 12 000 extrapoäng, och sedan får ju även hon 6000 poäng i välkomstbonus som sedan förs över till vårt gemensamma familjekonto på Eurobonus.

18 000 poäng till priset av 500 kr (första året) för att sedan säga upp kortet.
Det blir 0.02 kr per poäng.

För mig låter det väldigt billigt, vad tycker ni?
 

palmen

Moderator
Ser inga som helst problem med det, ungefär som att skaffa Dagens Industri 1 månad för 100 kronor och få 2000 poäng utan att vara intresserad av själva tidningen.
Så länge man får värva familjemedlemar och få rabatten är det väl bara att köra?
 

DrKlas

Medlem
Om hon inte tänker använda kortet tycker jag det verkar ganska dumt. Då är det ju bättre att du värvar henne till ett Amex Gold utan årsavgift första året. Du får 8000 EB-poäng och hon får 60000 MR-poäng som kan konverteras till 5455 EB-poäng. Det blir 13455 poäng för 0,00 kr.
 

micke

Medlem
Jag hade gjort så här.
Värvat henne till SAS Amex. Ni får era poäng båda 2.
När du ha fått värvningsbonusen hade jag sagt upp hennes kort. Ni får tillbaka det som är kvar av årsavgiften. Poängen har ni redan.
Möjligtvis får du avdrag för din värvningsbonus men jag tror faktiskt inte det.
 

Stefan62

Medlem
Det är en bransch-överenskommelse, som grundar sig på ett antal EU-direktiv, och det gäller alla typer av kreditkort!
 
Last edited:
Toppen