Senaste nytt

Hur bokar man business class till Mauritius (bonusresa för 90000 poäng)?

Hej!

Detta gäller bokning till Mauritius med eurobonuspoäng.

Sökt på ITA Matrix och inte kunnat hitta en enda rutt som gör att man kan flyga enligt de poängen eftersom alla flygen inom star alliance går ifrån Johannesburg som sista leg vilket tillhör en annan zon. Så frågan är hur har ni gjort?

Kan säkert vara så att trots att man reser från Johannesburg så får man det till det lägre antalet poäng ändå men låter bra konstigt.

Med vänlig hälsning Rickard
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Nu är det många konstiga saker på en gång.

ITA Matrix kan inte söka bonusplatser. Och vilket bonusprogram försöker du använda?
 

Alf

Medlem
När jag åkte till Mauritius för ett antal år sedan kostade det 140 000 poäng per biljett i business från mitt Eurobonus.
Ditresa via CDG och JNB och hem via JNB och LHR, allt med SAA förutom Europaflygen.
 
Jag söker på ITA för att se först och främst vilka flyg man kan åka och ja precis som du säger det är via johannesburg.

Om man kikar på star alliance zoner så ingår just Mauritius i den som är North africa/central africa & Middle east men hur tar man sig dit för 90 000 poäng i business när det inte finns ett enda flyg inom star alliance som går från exempelvis Arlanda-Mauritius utan att ha sista leget från Johannesburg som tillhör en annan zon vilket då gör att antalet poäng blir mycket missvisande. Detta kan jag inte få att gå ihop så jag hoppas någon kan lösa denna bonusresam. Har
även sökt via ANA fått upp samma flighter som ITA och även ringt till SAS EB utan lyckat resultat.

North & Central Africa, Middle East

Algeria, Angola, Azerbaijan, Bahrain, Burkina Faso, Burundi, Cameroon, Chad, Congo, Cote d'Ivoire, Djibouti, Egypt, Equatorial Guinea, Eritrea, Ethiopia, Gabon, Gambia, Ghana, Guinea, Guinea Bissau, Iran, Iraq, Israel, Jordan, Kenya, Kuwait, Lebanon, Liberia, Libya, Malawi, Mali, Mauritius, Mozambique, Morocco, Nigeria, Oman, Qatar, Republic of Cape Verde, Sao Tome and Principe Islands, Saudi Arabia, Senegal, Sierra Leone, Somalia, Sudan, Syria, Tanzania, Togo, Tunisia, Uganda, United Arab Emirates, Yemen and Zambia.
 

Kricka

Medlem
Blir en intressant fråga dvs. hur många miles det kostar när man flyger via Madagaskar ? Blir det
samma problem som via JNB ?
 

Dr. Miles

Expert
Viktigaste allt, beskriv alltid vilket bonusprograms poäng/miles du vill använda när du behöver hjälp.
Det är olika regler hos olika flygbolag. Utan denna information kan vi inte ge dig korrekt råd/hjälp.
 
Nu har SAS EB kundtjänst fått sin chans. De medger att det inte är bokningsbart med ett alternativ som kostar 90 000 poäng och själva har de inte löst saken åt mig så har nu gått vidare med ärendet då jag tycker att det inte är bra hanterat från deras sida då det är hos dem jag är medlem.

De får ta sitt ansvar inom Star Alliance det kan ingen annan göra åt dem! Tydligen säger de att fler har klagat och att de fört det vidare men att det ännu inte har hanterats...
 

Dr. Miles

Expert
Nu har SAS EB kundtjänst fått sin chans. De medger att det inte är bokningsbart med ett alternativ som kostar 90 000 poäng och själva har de inte löst saken åt mig så har nu gått vidare med ärendet då jag tycker att det inte är bra hanterat från deras sida då det är hos dem jag är medlem.

De får ta sitt ansvar inom Star Alliance det kan ingen annan göra åt dem! Tydligen säger de att fler har klagat och att de fört det vidare men att det ännu inte har hanterats...
Om jag har uppfattat dig rätt så vill du använda SAS EuroBonus poäng. Varför postar du din fråga i Star Alliance forum?

Regler för bonusresor är olika så det är jätteviktigt att du anger vilket bonusprograms poäng/miles du använder när du frågar andra.

För att svara på din kommentar finns det uppsjö av kombinationer som inte går att flyga via en tredje zon.
SAS EuroBonus reglerna säger att man kan få boka bonusresa via en tredje zon men man måste betala mer om man passerar dyrare zon.
 
Toppen