Senaste nytt

Turkish Airlines Business class vs Austrian Airlines Business class - vad skulle ni välja?

Magnus_K

Medlem
Hej Alla,
Hoppas allt är bra med er!
Jag har stött på ett i-landsproblem mitt i sommaren som jag vill hör er input på.
Ska till Dubai och dit tänkte jag flyga Swiss Air Business.
På hemresan har jag hamnat i ett dilemma.
Kör jag T&R med Swiss så är det lång layover i Zürich.
När jag tittar på alternativ så är det Austrian & Turkish Airlines som lockar mest.
Om jag tittar på vilka vi recensioner vi gjort så är det tomt på Austrian i stort sett och skulle gärna fylla på där, om ni vill se det?
Rent produktmässigt, vilken är bäst Austrian eller Turkish?
Priset är mindre viktigt.


Tack för hjälpen och ser fram emot era kommentarer!


Mvh
Magnus
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte flugit med Austrian Airlines efter de har uppgraderat sina Business class stolar men jag skulle föredra en lång och en kort flygning istället för två mellanlånga flygningar.

Dessutom har man otur hamnar man på ett narrowbody plan på Turkish Airlines flygning på Istanbul-Dubai v.v.
 

Paby

Medlem
Kör på Austrian! Betydligt jämnare servicenivå (på en hög nivå dessutom) jämfört med Turkish. Nya kabinen är dessutom utmärkt - samma hårdvara som Swiss.
 

johhenrik

Medlem
TKs tider till Dubai är rätt dåliga anser jag. Jag har flugit dem rätt många ggr i business till Dubai dock, men om priset inte spelar roll skulle jag ta något annat.
 

Magnus_K

Medlem
johhenrik,

Tack!
Japp dom lämnar 06:55 om jag inte tar fel nu (sitter inte framför datorn).
Då måste man ju gå upp mitt i natten typ.
Min tanke är att testa nytt hotell denna gången också.
Håller dig uppdaterad då jag vet du är där ofta :)
 

SFC

Medlem
Instämmer med övriga.

TK är fantastiska ibland och mindre bra ibland, kombinerat med dålig tidtabell.

Austrian är stabila och har alltid levererat till och från DXB för mig.
 
Toppen