Senaste nytt

Hotell i Boston dyrt och delvis utsålt i September?

Sitter och tittar på hotell 19-21 September och drog en snabb sökning för att få en liten överblick via hotels.com först och slås av att priserna verkar ganska höga.

Får inte heller upp överdrivet mycket hotell.
Står längst ner: 279 additional hotels are not available on your travel dates

Är det något speciellt som pågår då stora delar av Boston verkar utsålt?
 
Jag är ute efter något hotell som erbjuder betalning vid ankomst eller som sämst 90% återbetalning.
Då jag är spontan och kanske hittar en bra MR istället så vill jag inte vara låst.
Helst inte över 250$ per natt och gärna centralt.

Det bästa jag har hittat är: DoubleTree Club by Hilton Hotel Boston Bayside
Kostar 547$ för 2 nätter. Finns det något bättre?
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Det var attan vad dyrt det var. En snabbsökning på internet avslöjar inte heller vad som är på gång.

Men en koll på Marriott.com visar att natten 19-20 kostar 529+skatt och natten 20-21 kostar 299+skatt på det billigaste hotellet i centrala Boston: Courtyard Copley Square.

Över 600USD för en natt på ett Courtyard och då ingår inte ens frukost (dock Internet - wow!) :(
 
Det var attan vad dyrt det var. En snabbsökning på internet avslöjar inte heller vad som är på gång.

Men en koll på Marriott.com visar att natten 19-20 kostar 529+skatt och natten 20-21 kostar 299+skatt på det billigaste hotellet i centrala Boston: Courtyard Copley Square.

Över 600USD för en natt på ett Courtyard och då ingår inte ens frukost (dock Internet - wow!) :(

Ja, det var inga roliga priser.
Gjorde en bokning nu på DoubleTree Club by Hilton Hotel Boston Bayside för 611$ för 2 nätter vilket är dyrt för det hotellet men om det inte dyker upp några bättre alternativ så har jag något att luta mig mot.

Gjorde även en backup bokning på något billigare men i utkanten Boston Marriott Burlington för 332$ med frukost och internet så nu har jag två bokningar att luta mig tillbaka emot om ingen annan bra deal dyker upp. Lite bisarra priser är det allt dessa datum.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Aha - tänkte inte att kolla direkt på mässans hemsida utan kollade efter Events i Boston... Det gav ingen träff :(

Men det förklarar nog priserna - liksom den typen av mässa trissar priserna i Stockholm bortom sunt förnuft!
 

Resenären

Medlem
Jag har bott på Boston Marriott Peabody och Residence Inn Boston North Shore/Danvers som ligger norr om Boston. Nås enkelt med bil från Boston. $ 209-179.
 

Svenska73

Medlem
Hotwire, om du går in via den amerikanska sidan har många bra deals. Dock så blir du bunden när du bokar, vilket jag förstod på ditt inlägg inte var det optimala...
 

jumbooze

Medlem
Du tjänar inte på att "köpa" hotellkedjepoäng, se över hotellprogrammens "köp poäng" och jmf med vad du har för status / befintlig saldon...
 
Toppen