Senaste nytt

Transfer från international till national i Miami

HerrFlyiboy

Medlem
Hej
Hop pas d'état ä rätt forum.
Skall flyga AA/J-klass från LHR-MIA-MCO. Jag har 1 tim 55 min layover i MIA. Kommer det att räcka för hela processen med immigration, tull och ny incheckning + säkerhetskontroll. Finns det någon "fast way"? Har hört att man startat med passautomater på MIA för VW. Har någon prövat AA's Five Star service. Är det värt $250??
Tack på förhand !
 

AABack2ARN

Medlem
Har man börjat med automater även i Miami? Intressant! Så som situationen sett ut under vintern/våren tror jag 1h55min fungerar de flesta dagar men långt ifrån alla. Automaterna kanske förändrar detta (har inte prövat dem själv)

Har fått för mig att AAs Five Star Service inte täcker immigrationsprocessen utan enbart resterande delar men jag kan ha fel. Det är i alla fall inget jag prövat. Eftersom ni reser F mellan MIA och MCO får ni ändå fasttrack genom säkerhetskontrollen.
 

AABack2ARN

Medlem
Där ser man. Även polisen i Miami vill uppenbarligen göra något åt eländet :)

Miami har (om jag komer ihåg rätt) en ganska stor andel passagerare som kräver visa och för dem ändrar ju inte detta något men för oss andra skulle det kunna vara ett jättelyft.

Om det blir bra kan man överväga att flyga via Miami igen - dock är det fortfarande en flygplats där jag tycker en stor del av (Americans) personal har en ganska taskig attityd.
 

ARN-MIA

Medlem
Landar ni på helgen så skulle jag säga att ni hinner, men är det en vardag så blir det tyvärr svårt. Imigrations är hopplöst och trots kioskerna med self service så är det fortfarande löljligt långa väntetider på MIA. Reser ni med infant kan man dock säga till personalen så brukar man få gå före. Som AABack2ARN skriver så gäller inte AA´s Five Star Service i imigrations.

MIA är frotfarande en av de sämsta flygplatserna att komma in med på internationella flghter trots att de lever på sin turism.
 

AABack2ARN

Medlem
Visst är det en härlig kombination..? De lever på turism och är bland de sämsta flygplatserna på att hantera detta!
 

RobRoy

Medlem
Jag missade 2 anslutningar (av 4) på MIA förra året. Första gången hade jag 1.5timmar, andra gången 3timmar. Senast (och sista gången om jag får bestämma) jag passerade igenom var i mitten av Januari. Det tog även då 3timmar.
 
Toppen