Senaste nytt

Vilken flygplanstyp är Turkish Airlines flight TK1797 Istanbul-Göteborg?

Impendill

Medlem
Hej

Kan någon hjälpa mig att reda ut vilken flygplanstyp TK 1797 annonseras som från IST-GOT 21/7?
Vilken konfiguration har businessclass?

Någon som kanske kan länka bilder ?
 

Impendill

Medlem
Enligt seatguru så ska det vara en 737-400 (734).
Hur ser businessclass ut i en sådan?

3 i rad med blockat mittsäte? Eller är det riktigt business? Dvs 2-2?
 

Timotey

Medlem
Testbokade på TKs hemsida och står att de flyger med en B739, sedan får du googla seatmap. Sitter med telefonen och orkar inte länka. Men den som söker han finner, lycka till.
 

Jonas C

Medlem
Seatguru ska man aldrig lita på då informationen ibland inte stämmer. På Boeing 737-900 består kabinen av 4 rader med recliner stolar i en 2-2 konfiguration.
 

Impendill

Medlem
Tack!
Hoppas att det blir den, så otroligt mycket skönare än den med blockat mittsäte.

Än så länge har turkish ändrat sträckorna IST-ARN OCH IST-GOT så jag hoppas att jag har tur denna gången.

Däremot blev vi positivt överraskade och fick flyga B777 till BKK med fiskbenskonfigurationen.
Verkar som att det blir den hem också i morgon.
 

iRobert

Medlem
Flög TK1797 för några veckor sedan med just en B739, och som Jonas skriver är det 2+2 config. Håll tummarna! <B738=aldrig skoj.
 

PYRZ

Medlem
Däremot blev vi positivt överraskade och fick flyga B777 till BKK med fiskbenskonfigurationen.
Verkar som att det blir den hem också i morgon.
Inget att bli överraskad av, 777an från 9W har körts på just denna linje sedan man fick dessa plan. Detta kommer dock ändras i Oktober så man kommer att flyga med A340. Troligtvis kommer man lämna tillbaka B777 till 9W.

tummarna! <B738=aldrig skoj.
Det finns faktiskt nya 738or med nya business kabinen också. Det gäller att hålla tummarna ;)
 
Toppen