Senaste nytt

Open Doors is no more

Concorde

Founding Member
Dear Concorde,

In the late 1990s, we introduced a benefit for our Gold Executive Club members that allowed our Gold customers (without any guests) to use the British Airways lounge when travelling on another airline, as long as this airline operated from the same terminal as British Airways. We called this benefit Anytime Access.

Today, through our extensive airline partnerships and the considerable growth of oneworld®, our Gold customers (with a guest) are now able to access the British Airways lounge in any of the following ways:

• When travelling on any British Airways operated flight
• When travelling on any British Airways codeshare flight operated by another airline
• When travelling on any oneworld airline operating from the same terminal as British Airways

Given the above, and also based on feedback we have received from Executive Club members, we have therefore taken the decision to withdraw Anytime Access from June 17 2011.

We know how important our lounges are to our Gold Executive Club members, and we want to ensure that they continue to be a place to work or relax away from the busy airport environment for customers who are flying with us and our oneworld partners.

For full details of your lounge access benefits, please click here


Warm regards,

James Hillier
Executive Club Manager
__________________________________________________________________

Det påverkar inte oss här i Skandinavien direkt, men det var en mycket användbar benefit om man flög utanför OW nätverket och det fanns en BA lounge. Hade själv nytta av ovan på CPH innan man stängde BA's egen lounge för något år sedan.
 

Concorde

Founding Member
Japp. Enligt "insider info" var Gatwick ett problem. Många Easyjet flighter och färre BA flighter + många guldkort som gjorde att det blev för mycket freeloading. Ni ska tråden på Flyertalk! Över 300 inlägg på 15 timmar, många sura Guld medlemmar.
 

Lennw

Medlem
Tråkigt att de ska straffa alla för att några missbrukar förmånen. Det vore ju så mycket bättre att undanta vissa lounger där det är ett problem. En liten skylt vid ingången: "Open doors for Gold EC members is not in use at this lounge".

Jag har bara utnyttjat förmånen en enda gång på tre år. Det var när min BA flight LHR-ARN blev inställd p.g.a. snö och jag blev ombokad med SAS. Jag tyckte SAS loungen var lite tråkig och knallade över till BA :)

Så visst, för min del spelar det egentligen ingen roll men det är trist att de hela tiden plockar bort förmåner för Golds. Det är nu nästan ingen skillnad alls mellan Gold och Silver.
 

JacobGBG

Medlem
BA var väl ett av de sista som hade en sån här förmån? Kikar man lite bakåt så har många flygbolag vid något tillfälle haft liknande system.
 

Jacob

Medlem
Lufthansa hade också open doors ett bra tag för Senator medlemmar, men det togs bort.

De enda som har open doors access numera är väl personer med "supernivå"-kort.
 

Gnopps

Medlem
Jag kan förstå att en sådan förmån tas bort, kan säkerligen fylla loungerna. Blir snarare mer upprörd över den vanliga vinkligen i pressmeddelandet, i detta säger de i princip att de tar bort förmånen för att den inte behövs längre och för att medlemmarna inte vill ha kvar den längre.
 
Toppen