Senaste nytt

Tips på restaurang i Köpenhamn

Jeg fik nogle canapéer på D'angleterre for nogle måneder siden og blev utroligt imponeret over både sammensætning og smage. (Jeg gætter på de er fra Marchal's køkken). Jeg har for nogle år siden spist brunch på den gamle restaurant og det var en glimrende oplevelse. Den nylige Michelin stjerne gør dog et nyt besøg endnu mere interessant!
 

nilsson

Medlem
När kommer du ner? Vi måste försöka få till en middag då!

LPI är inte asfalterad förrän om ytterligare en månad (jag gick och tittade till det i förrgår, och det kom väl en asfaltsbil per 10 min). Fast det går ju att boka SJ 1:a klass med 50% rabatt. Toronto nästa vecka dock, sedan är jag öppen för förslag.
 

Magnus_K

Medlem
Agö Christian R
Har någon av er testat Yacht Club/Kungliga Segelsällskapets resturang?
Har sett den flera ggr när jag varit i Hellerup men aldrig får möjlighet att testa.
Tror det kan vara en outsider.
 
Agö Christian R
Har någon av er testat Yacht Club/Kungliga Segelsällskapets resturang?
Har sett den flera ggr när jag varit i Hellerup men aldrig får möjlighet att testa.
Tror det kan vara en outsider.

Haha det er jo min hjemmebane! Jeg bor 1 km derfra :)

Jeg har ikke spist der længe, men restauranten har et godt ry i min omgangskreds og jeg ville ikke tøve hvis jeg skulle spise "lokalt". For en god ordens skyld ligger Den Kongelige Danske Yacht Klub (KDY) i Skovshoved og ikke i Hellerup.

Hellerup Sejlklub, har også en udemærket restaurant, men jeg tror ikke det er samme niveau som KDY.

Edit:
Jeg må vel ofre mig og teste i løbet af næste uge :D
 
Last edited:

flybob

Medlem
Tillbaka efter en afton på Pluto. 12 rätter som tog knappt 3 timmar att få serverade. Allt var genomgående salt och inte alls välkomponerat. Att ta 70 DKK för kranvatten gillas inte heller. Nej, Pluto kan jag inte rekommendera.
 

Agö

Medlem
Tillbaka efter en afton på Pluto. 12 rätter som tog knappt 3 timmar att få serverade. Allt var genomgående salt och inte alls välkomponerat. Att ta 70 DKK för kranvatten gillas inte heller. Nej, Pluto kan jag inte rekommendera.

Vad tråkigt att höra. Jag var som jag skrev tidigare i tråden mycket nöjd och det verkar vara det genomgående omdömet om stället.

Oubæks nyeste restaurant er en hot dværgplanet - Politiken.dk

Retour til Pluto - og fire franske stjerner

Anmeldelse: Pluto - Restaurant og café | AOK

Däremot håller jag med dig om ofoget att ta betalt för kranvatten. Det är Pluto tyvärr inte ensamma om. På Noma betalade jag 100 DKK per karaff...

flybob,
Set menu eller får man själv välja?
Är personligen ganska skeptisk i många fall till set menu.

Nej, det är två koncept i ett. Dels en tolvrättersmeny att dela eller äta själv, dels kan du välja fritt bland alla rätter. Det fina är att vinlistan är upplagd efter detta och att det således finns en mängd viner på glas, dessutom ambitiösa sådana.
 
Toppen