Senaste nytt

Är det värt att flyga Singapore Airlines First för €600 enkel på Manchester-Munchen?

Jonas C

Medlem
En vän till mig överväger starkt att boka Singapore Airlines First mellan Manchester och Munchen. Jag har försökt stoppa honom från att boka främst då flygtiden är för kort för att man ens ska kunna uppleva något under flygningen. Likaså saknas det ordentliga First Class Lounge faciliteter på Manchester, så man kan inte maximera markupplevelsen på samma sätt som i Singapore med The Private Room.

Han själv menar att detta är hans enda möjlighet att flyga SQ First. Dock har han gjort ett antal resor med dem i Business, bland annat Singapore-Newark.

Är nyfiken på att höra vad ni andra tycker. Är det värt att boka First på en sån kort resa eller är det ren idioti? LifeMiles och dylikt är inget alternativ för honom, då han vägrar vara medlem i annat bonusprogram än Miles&More.
 

Fedup

Medlem
Om något är värt är väl relativt subjektivt, men jag skulle nog säga nej. 2 timmar och 5 minuter flygning ger inte mycket upplevelse och det kommer vara landningsförberedelser 30 min in, så vi snackar lite mindre än 80 minuter "aktiv" flygning med service.
 

staff

Medlem
Om man vill flyga F och betala så lite som möjligt men samtidigt få en "komplett" upplevelse så föredrar jag en flygning på kanske 6-7 timmar-- typ DOH/DXB/AUH-Europa.

MAN-MUC är för kort!
 

pep

Medlem
Totalt uenig: dette er livets store chance for at flyve F næsten gratis på (omtrent) verdens bedste flyselskab. Go for it! Det er jo ikke bare de 125 minutter ombord men også forberedelse, lounge, limousine?, etc. Og så er der jo prestigen......
 

Pho

Medlem
Det är ju ett personligt ställningstagande vad man prioriterar och vill betala för.

Om din vän vill kunna säga att han åkt i first class, så är det kanske ett utmärkt alternativ. Själv skulle jag nog aldrig lägga extra pengar på att boka mer än economy på en så kort resa... (men det är ju min prioritering och jag reser främst för att komma till målet, för mig är det inte flygandet som är viktigt)
 

Homer

Medlem
Om pengar inte är något problem så är det ju bara att slå till.

I september börjar Garuda trafikera Amsterdam-London med 1:a klass (rutten blir: Jakarta – Amsterdam – London – Amsterdam)
då handlar det väl om en flight på runt 45minuter.
 

Palazzi

Medlem
Skulle kännas komplett värdelöst för mig, om det bara är för flygupplevelsens skull. Sedan är väl kanske inte priset hutlöst..... Jag har gett liknande för enkelbiljett i C, men då var jag tvungen att flyga en precis avgång.

Men om det är på hans "bucket list"....så varför inte (?)
 

HON-II

Medlem
Det kommer inte att bli någon trevlig "F-upplevelse". SQ använder sig av en 777 med en F stol som är väldigt lik C-stolen. SQ F passagerare i MUC (eller FRA) får inte använda sig av LH F loungen utan blir hänvisade till Senator loungen. Ombord blit det frukost, men visst, man kan ta sig ett glas (eller två) Dom Pérignon eller Krug. Om man vill ha en bättre SQ F upplevelse på en kort sträcka (och inte spendera så mycket pengar), är SIN-HKG ett bättre val: A380 F suite, och det serveras lunch eller middag (HKG-SIN).
 
Toppen