Senaste nytt

Sökes: Köpenhamn/Stockholm-Amsterdam 21/7 alt 28/7

kexxcream

Medlem
Kära forumiter!

I sista minuten är jag i behov att ta mig över dagen till Amsterdam och önskar be om hjälp om jag nu har förbisett något vid min sökning i ITA.

Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn, Göteborg, Stockholm
Var är din destination? Amsterdam
När vill/behöver du resa ut? 21-22 juli 2014 eller 28-29 juli 2014
När vill/behöver du komma hem? Innan den 24 juli för första datumet, spelar ingen roll för det senare datumet.
Hur länge vill du vara borta? 1-2 dagar
Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
I vilken kabinklass? Ekonomi
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
Vad är din budget? (per person) max 2000 kr
Vad är det viktigaste för dig? Komma fram tidigt den 21 juli / 28 juli och åka sent hem den 22 juli / 29 juli
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? -

Priser som jag får fram för 21-22 juli 2014 på ITA visar 1586 SEK med Estonian Air men anländer väldigt sent och samma sak vad gäller sena tider med de billigaste biljetterna med SAS. Hittar 2363 SEK med KLM den 28-29 juli 2014 men tappar poäng till *A.

Alla tips välkomnas med öppen famn!
 

agehall

Medlem
Du har nog inte så mycket att välja på, om du prioriterar restid och har så tight budget. Det är inte så många bolag som har fares ARN/GOT/CPH-AMS, så det blir snabbt en kombination av två fares och då blir det dyrt.

En intressant notering är att OS har fares CPH-AMS via VIE. Dyra, men lite spännande routing...
 
Om det är ok att komma fram 18:00 har Norwegian direktflyg 28-29 juli för under 1900 kr t o r Köpenhamn. Behöver du komma fram tidigare kan du på samma datum åka ut från Göteborg med Lufthansa och hem med SAS till Köpenhamn för sådär 2100-2400 kr.
 

Flume

Medlem
Är det möjligtvis den belgiska festivalen Tomorrowland som du ska besöka? Festivalen ligger mellan dessa datum och är ca 2 timmars resa från AMS. Därav höga priser samt dålig tillgänglighet på biljetter. Det märks när 50.000 utlänningar flyger in till Amsterdam/Bryssel. Jag ska själv dit och löste det genom att betala med poäng när jag bokade flyg förra veckan. Annars hade biljettet kostat runt 3000-4000 kr t/r.
 

jumbooze

Medlem
Det finns inga billigare resor till t.ex. BRU eller andra flygplatser, det går åka tåg i Europa :D Det går dessutom rätt fort
(BRU ligger ca 17mil ifrån AMS)
 
Last edited:
Det finns inga billigare resor till t.ex. BRU eller andra flygplatser, det går åka tåg i Europa :D Det går dessutom rätt fort
(BRU ligger ca 17mil ifrån AMS)
Om kexxcream kan tänka sig att åka tåg/buss sista biten kan jag rekommendera att han tittar på Dusseldorf, som liksom Bryssel brukar vara ganska billigt att åka till, i synnerhet med Air Berlin (har själv flugit sträckan för 209 kr, men 500-600 kr är nog mer rimligt vid kort varsel).
 
Last edited:

fcx

Medlem
Amsterdam brukar vara riktigt dyrt att åka till på kort varsel. De priser du hittat ovan framstår nästan som en rejäl rea :)

Tipset att åka till Bryssel är rätt bra. Normalt är Bryssel ännu dyrare än Amsterdam, men märkligt nog inte under sommaren :) Bokade just Malmö Aviation för under 1600 ToR.
 

mha321

Medlem
Amsterdam brukar vara riktigt dyrt att åka till på kort varsel. De priser du hittat ovan framstår nästan som en rejäl rea :)

Tipset att åka till Bryssel är rätt bra. Normalt är Bryssel ännu dyrare än Amsterdam, men märkligt nog inte under sommaren :) Bokade just Malmö Aviation för under 1600 ToR.

Det är väl inte så märkligt? EUs olika organisationer har ju semester...
 

kexxcream

Medlem
Är det möjligtvis den belgiska festivalen Tomorrowland som du ska besöka? Festivalen ligger mellan dessa datum och är ca 2 timmars resa från AMS. Därav höga priser samt dålig tillgänglighet på biljetter. Det märks när 50.000 utlänningar flyger in till Amsterdam/Bryssel. Jag ska själv dit och löste det genom att betala med poäng när jag bokade flyg förra veckan. Annars hade biljettet kostat runt 3000-4000 kr t/r.

Svar ja, ingen biljett dit men en del efterfester. Bestämde att hoppa över det hela och det blir en tur till Milano istället.

Tack alla som svarade! :)
 
Toppen