Senaste nytt

Star Alliance Fast Track

Hej!

Antar att någon vet vad som gäller för security-Fast Track på economy-tix om man har *A Gold? Försökte hitta en *A-lista på flygplatser, men hittar inget. Är ute efter vad som gäller i São Paulo.

Mvh
Ulf
 

FlyingFire

Medlem
Det finns säkert någon som har bättre koll på detta än jag. Men har det inte att göra med vilket bolag som utfärdat ditt kort och vilka flygplatser/bolag de i sin tur har avtal med?

Jag vet att Aegean Airlines (A3) har en lista på sin hemsida där fast-track-flygplatser finns med:

Access to Security Control Fast Lane. Speed up the process of security control and access immediately to your boarding gate simply by displaying your Gold Miles&Bonus card (Fast Lane access available at: Athens International Airport, Chania, Heraklion, Rhodes, Thessaloniki, London-Gatwick, London-Heathrow, Barcelona, Brussels, Budapest, Dusseldorf, Frankfurt, Geneva, Madrid, Milan-Malpensa**, Moscow-Domodedovo, Munich, Paris-Charles de Gaulle, Prague, Rome-Fiumicino, Stuttgart, Tel Aviv).
 

mha321

Medlem
Det beror väl också ofta på vilket bolag man faktiskt flyger med? T.ex. är det väl så på Arlanda att ett Senator-kort bara ger dig fasttrack om du faktiskt flyger med Lufthansa-gruppen, och inte med andra *A-bolag, medans Eurobonus i detta fall ger fasttrack till alla *A-biljetter. Det brukar ofta vara allt annat än glasklart på programmens hemsidor tyvärr.

Grundproblemet ligger väl i att till skillnad från Lounge-tillgång, så är fasttrack inte en "star alliance gold"-benefit, utan upp till varje bolag/program/flygplats att välja själva.
 

mha321

Medlem
Jag flyger LH = *A just den gången.

Enligt Fast Track - SAS så ser det synnerligen tunt ut utanför EU/USA. Konstigt tycker jag.

Dock möjligt att Lufthansa har andra regler.

mvh
Ulf

Det är de flygplatser där SAS själva också flyger från som finns med i den listan. Och de flyger inte till så många ställen utanför EU. De ställen där du får fasttrack genom *A-partners är inte med.

T.ex. i USA får du fasttrack på i princip alla flygplatser som United flyger från med vilket *G som helst (om det finns någon överhuvudtaget).
 
Tack för svar!

Jag hittar ingen info om vad som gäller per flygplats för Fast track på LH med (SAS) *G. Nån som vet?

mvh
Ulf
 

Flood

Medlem
Där jag har flugit inrikes i USA med United, så har de gett fast-track redan för *A silver.
 

FlyingFire

Medlem
Och jag fick fast-track på Newark (med A3*G) sist jag flög (SAS), så det hänger nog lite på flygplatspersonalen också.
 
Toppen