Senaste nytt

Har du inte blivit uppgraderad på Starwood hotell?

K

KavlingeDude

Guest
Kör en SPG run till platinum så får Ni alltid fritt internet och late checkout. Fixar ni 100 + nätter så får Ni ännu mer "specials", där jag genom min personliga bokare alltid får det bästa möjliga rummet.
 

d99mlu

Medlem
Funderar på vad det kan ha varit för uppgradering jag fick i Aten i fredags (Hotel Grande Bretagne, a Luxury Collection Hotel Athens | Official Website). Kan inte ha varit utsikt eller läge, eftersom jag hamnade mot en mörk innergård en lite för lång promenad från hissen.

Nu gjorde det inte så mycket eftersom hotellet i övrigt var mycket bra, riktig toppklass faktiskt. Rekommenderas om ni har vägarna förbi den grekiska huvudstaden. Det som utmärkte var fingertoppskänslan i servicen. Fick med självklarhet hjälp med att fixa bord som inte fanns, och att beställa saker utanför menyn.
 

rvarttinen

Medlem
Liten "heads up"; senaste gången på W Barcelona hävdade personalen att Internet ändå är gratis med den mest långsamma varianten, så vi fick två gratisdrinkar istället (nu har vi även provat denna amenity). Uppgraderad? Jo, vi fick ett likadant rum högre upp i byggnaden. Det är en uppgradering till nästa prisklass ...

Och, nu senast hade jag mina föräldrar boendes på Sheraton Stockholm, och de blev uppgraderade till ett större rum högre upp (på mitt SPG Gold-kort). En amenity som blev extra SPG-poäng, på mitt konto ... i och med det har jag nu fått prova på alla tre varianterna.
 

nota bene

Medlem
Jag lyckades att inte få någon uppgradering på W New York (Lexington Ave), samt ej heller Four Points on 42nd St (men det var mer väntat då det inte är något höjdarhotell). Nähä, nästa år blir det något nedgångna Waldorf Astoria istället.
 
M

Monkey_Class

Guest
Gjorde 2 stays nu i veckan på Le Royal Meridien i Shanghai. Blev uppgraderad till Royal Suite på vån 62 båda ggrna.
Jag gillar det hotellet. Läget vid Nanjing Rd är super. Loungen är super med stort utbud. Personalen super. Snabbt ut på ringleden. Rummen super.
Bäst av allt är att det är billigt också. Nog det mest prisvärda hotell jag har bott på under alla mina år på resande fot.
 

Najk

Medlem
W Chicago Lakeshore, uppgraderad till ett Spectacular Room med utsikt över Navy Pier. Fick även två drinkbiljetter.
Är SPG Gold
 

nilsson

Medlem
Jag lyckades att inte få någon uppgradering på W New York (Lexington Ave), samt ej heller Four Points on 42nd St (men det var mer väntat då det inte är något höjdarhotell). Nähä, nästa år blir det något nedgångna Waldorf Astoria istället.

Personalen på Four Points brukar ju bli förvånade att se ett platinumkort i verkligeheten, så det kanske mest är att de inte har något rum som är premium att uppgradera till.
 

khybner

Medlem
Är Platinum och blir i stort sett alltid uppgraderad. Senast Ajman Saray. 2 rum i lägsta kategiroen bokade och båda blev uppgraderade till sviter.

Det enda hotell som konsekvent vägrar att uppgradera är W Miami South Beach.
 
Toppen