Senaste nytt

Kanske inte spännande men det händer inte på Arlanda...

Unicornone

Medlem
Var i Härnösand i torsdags och det var minst sagt taskigt om förbindelser söderut på eftermiddagen så jag och kollegan fick ta en hyrbil upp till Övik för att flyga med Golden Air därifrån. När vi åker genom Övik så kommer våra genialiska hjärnor på att vi lär inte hinna till flyget i tid... 20 minuter före avgång och 13 km kvar till flygplatsen på en vit vit väg så får vi tag på en kille på flygplatsen som konstaterade att vi var de enda som inte checkat in.. Vi frågade ödmjukt om möjligheten att få följa med, nu var det 12 minuter till avgång....

Han sa bara att det ordnar sig om ni nu inte kör för fort, ni ska snart svänga vänster... Tur var väl det för det var verkligen ett t-kors och inte mycket till förvarning men jag hann upptäcka att det var halt, mycket halt under däcken. Hade jag vetat det innan så hade jag kanske inte kört i 140...

7 minuter före avgång sprang vi in på flygplatsen där killen såtr med våra boardingkort i handen och säger: Robert och Andreas antar jag? Raketfart genom säkerhetskontrollen och klev på Golden Airs 2000 3 minuter före avgång.. Ja, den gick på tid...

Hade aldrig hänt på Arlanda!
 

rob74

Medlem
Snyggt! Sådant uppskattas.
Förra sommaren körde jag mellan Bredbyn utanför Örnsköldsvik och Sundsvalls flygplats. Hade varit på jobb i Själevad och därefter hälsat på goda vänner.
Jag kom i väg vid 07:30 och planet skulle gå 09:20. Väl ute på E4 visade vädret sig från sin absolut sämsta sida med hinkvis med regn. Därtill hade X antal vägarbeten blommat upp ur asfalten + att det var långtradare överallt. Höll min planering? ICKE!
Klockan 09:00 hade jag inte ens passerat Härnösand. Då får jag ett sms om att planet är försenat med 30 min. Jag gasar och styr in hyrbilen på SDL vid 09:20, kör fel och håller på att bli tokig. Det var sista flighten till KRN jag skulle med från ARN och jag var tvungen att komma hem i tid för ett jobb. Jag parkerar och rusar in i en tom och nedsläckt flygplats och skriker efter incheckningspersonalen. En lugn och sansad kvinna kommer till min undsättning, säger att det är lugnt, checkar in mig på mina dessutom separata bokningar (första sträckan i C den andra i low economy), tar min hyrbilsnyckel och visar mig till gaten. Väl där får vi vänta ytterligare ett tag.
När vi väl gått ombord sätter jag mig helt slutkörd på 1C och erbjuds ett glas vatten av flygvärdinnan. Allt går vägen!
Dagen efter blir det flygstrejk och jag inser att om jag hade missat min avgång ARN-KRN så hade jag så att säga suttit i skiten...
 

Unicornone

Medlem
Man känner sig lite stolt att sin hemma-hemma flygplats levererar :)

/Stolt Övikare

:D, lite halkbekämpning skulle ge det hela en extra stjärna, bara lite rugg på isen istf blanpolerad. Tur att hyrbilen inte hade gått mer än 270 mil så däcken var fräcsha. Men servicen var det inget fel på alls!
 

agehall

Medlem
Nice! Fast i torsdags var det ju bra väglag där uppe. Jag körde upp till Umeå i onsdags, och då var det dåligt väglag...
 

Unicornone

Medlem
Nice! Fast i torsdags var det ju bra väglag där uppe. Jag körde upp till Umeå i onsdags, och då var det dåligt väglag...

Det var bara biten från E4 in till flygplatsen som var blank o fin, E4 erbjöd sydländskt slask.... Pratade med Eurpcar idag om hyrbilen eftersom vi lyckades få en p-bot på den, de passade då på att beklaga sig över att jag lämnat parkeringslyset på så den var urladdad i morse.. LOL.... Det kändes som en info jag brydde mig väldigt mycket om eller? Nästa tanke, vad ska jag göra åt det? Åka upp med ett nyladdat batteri eller??? :p
 
Toppen