Senaste nytt

Hur länge är Avios giltiga?

Gnopps

Medlem
Jag har fått lite avsmak på Executive Club efter hur de presenterade sina ändringar. Men på forumet finns det övertygande medlemmar som verkligen gillar programmet. Med 100% intjäning på mitt kommande flyg tänkte jag lägga poängen på ett nytt konto här istället för det knappt använda i Finnairs tråkiga program.

Eftersom jag inte vet hur många Oneworld-flygningar jag kommer ha den närmsta tiden vill jag bara kolla, hur länge är Avios giltiga?
 

Knucket

Medlem
Kan tillägga att det är mest amerikanare som fått 100k bonus från Chase kort som ville flyga från US till Sydamerika med lågt poängantal med partners till BA som är missnöjda. Dom flyger inte med BA för att samla poäng och vill inte flyga med BA för sina poäng.
 

Dr. Miles

Expert
Kan tillägga att det är mest amerikanare som fått 100k bonus från Chase kort som ville flyga från US till Sydamerika med lågt poängantal med partners till BA som är missnöjda. Dom flyger inte med BA för att samla poäng och vill inte flyga med BA för sina poäng.

Jag tillhör varken de som har fått 100.000 miles(förr) via kreditkort eller de som inte flyger med British Airways(BA).
Men jag vill gärna använda mina avios(numera) till olika partner flyg.

Jag tycker att det är lite udda inställning att man BÖR använda sina avios endast till BA flygningar.
Bland SAS EuroBonus medlemmar säger inte till andra att "bättre/bäst att använda EuroBonus poäng till SAS flyg". Även om bonusresa intra Skandinavien och uppgradering med poäng kan vara bra sätt att använda poäng.

Att jag blir kallad missnöjd minoritet för att jag vill använda mina intjänade avios till partner flyg tycker jag att det inte är rättvist.
 

Knucket

Medlem
Det går att använda Avios hos partners precis som tidigare. Skillnaden att det gått från att vara billigt till dyrt när det gäller från NA till SA.

För folk i europa är det ungefär plus minus noll. Min kommande resa från Sverige till New York blev faktiskt billigare.
 

Concorde

Founding Member
Det var extremt billigt tidigare på många partners tidigare. Nu är spelplanen mer jämn. Vill dock poängtera igen; BAEC är framförallt skapat för att belöna dom som flyger mycket BA och Oneworld, samt vill bränna poäng först på BA och sedan partners. Det säger sig självt att allt annat inte är en långsiktig eller lönsam modell.

Visst, jag är också besviken på att jag inte längre kan bränna 75.000 avios för att flyga Cathay First mellan JFK-Vanouver-Hong Kong och Bali... men alla vet innerst inne att det var för bra för att vara sant.
 
Toppen