Senaste nytt

Smart sätt att sova i ekonomiklass stol

Dr. Miles

Expert
Alla har någon slags knep att sova i ekonomiklass longhaul.
Posta gärna ditt tips här.

Den här bilden hittade jag på en webbsida. Den här killen använder en skärp för att fixera huvudet.
Ganska smart lösning, bortsätt från andra medpassagerares konstiga blickar. ;)
6fcbff6d.jpg
 

Gnopps

Medlem
Ha, det där var ju klyftigt!

Bäst komfort tycker jag man kan få i en genom att i en stor nödutgång (på långsträckeflyg) placera min kabinväska som fotstöd. Då går det att få till en riktigt bra sovställning.
 

TreD

Medlem
Bäst komfort tycker jag man kan få i en genom att i en stor nödutgång (på långsträckeflyg) placera min kabinväska som fotstöd. Då går det att få till en riktigt bra sovställning.
Hmm...Får man någon gång under flygningen ha någonting på golvet vid en nödutgång som förhindrar nödevakuering?
 

Alx

Medlem
Åker man med Turkish Airlines m.fl. är det inte ens särskilt noga under start och landning!

Ju fler gånger man reser med Turkish, desto mer inser man varför man bör undvika vissa flygbolag. Känns som de rätt ofta har noll koll på säkerheten. ;)
 
  • Gilla
Reactions: El0
Jag brukar ta min dunjacka för fötterna och har ett par bra öronproppar. Försöker också att boarda sist för att se om det finns några rader med 3-4 lediga stolar.
 
:) Kul diskussion!

Själv brukar jag använda jacka och/eller tröja som kudde/täcke efter behov.
Sen har jag tur o är inte så stor (160cm öh) vilket naturligtvis underlättar utsträckande av ben, alternativt försöka rulla ihop sig (halv)liggandes på sidan i stolen.
Värsta är om man hamnar längst bak utan möjlighet att fälla sätet minsta millimeter. Då är bilden på killen m skärpet ett gott råd :)
 
Förutom tipsen ovan för att öka komforten så är det ju läkemedel som gäller. Går att anpassa valet av medicin till flygningens karaktär. Melatonin vid riktiga långresor för att undvika Jet-lag, 5 mg tabl 15 min innan måltiden, så hinner man äta innan man blir sömnig. Om Jet-lag inte är ett problem så är det ju Zopiklon eller Zolpidem som gäller. Om man inte tar sömntabletter i vanliga fall är det ju som att trycka på en lysknapp när man inmundigar en tablett.
 
Toppen