Senaste nytt

Hur bränna 50k Finnair poäng?

Lineker

Medlem
Sitter med problemet att jag inte hittar ett bra sätt att bränna mina 50k Finnair poäng.

Vill gärna utgå från CPH och kan ev lägga till lite EB poäng ifall det behövs för att få ihop ett trevligt paket över en helg.

Tar tacksamt emot tips.
 

Åbobo

Medlem
Businessclass till Finland R/T 30k (AY), Y class Europa/Dubai 45k R/T , oneway uppgradering med Finnair (Thailand, Kina, Indien, Hanoi, Nord-Amerika) [Du kan flyga t.ex CPH-HEL-JFK-LHR-CPH och uppgradera HEL-JFK]. Flyg till Reykjavik för 35K Y med Icelandair. Flyg till Europa Y med Air Berlin för 52 k. Ät på Kokkeriet för 1000 DKK (2x28K).
 

gdaily

Medlem
Använd de sista 10k poängen till att uppgradera en vanlig ekonomibiljett mellan HEL och ex Barcelona (eller annan långflyg inom Europa) från Y till C, det är bra värde i deras C-klass på långa sträckor.
 

Åbobo

Medlem
Blev CPH-HEL-WAW-HEL-CPH 38k poäng i business. Bra tider fre till sön och fint värde för 38k poäng!

Ett bra val! En trevlig stad för ett veckoslut. Jag har aldrig bott på Bristol, som har ett bra centralt läge, men en tipsade hotellet. Ofta dyrt, men ibland finns det riktigt förmånliga erbjudanden.

Bli inte besviken att Schengen lounge i Helsingfors är stängd till slutet av September (om du inte är Platinum) du kan ändå njuta av lounger i Köpenhamn (bättre) och Warszawa (sämre). Det blir fyra sträckor och på alla av dom serveras en varm måltid. Och om du är snabb blir det 4x2 småflaskor äkta champagne ;).
 
Last edited:

Lineker

Medlem
Jag har bokat Hotel Rialto som såg OK ut till ett riktigt lågt pris. Som tur är så hinner Schengen loungen öppna då jag åker i Oktober! Så om allt går som det skall så blir det 4x loungebesök och en seriös ansträngning för att få till 4x2 småflaskor äkta champagne.
 
Toppen