Senaste nytt

Forsinkelse med United pga. bagageproblemer i lufthavnen - erstatning?

obs

Medlem
Hej,

Jeg håber at der er en ekspert her der kan svare på om jeg har ret til nogen form for erstatning i dette tilfælde:

Jeg er netop blevet forsinket på min rejse som startede fra Kastrup i morges, og via Mücnhen, nu har bragt mig til Houston, TX (IAH) med United Airlines. Herfra skulle jeg have været videre til Orange County, CA, med et fly hvor connection time var 1 time og 15 minutter. Alle dele af denne rejse er booket gennem United på det samme bookingnummer.

Jeg ringede inden rejsen, og spurgte United om 1 time 15 minutter var nok tid til at komme igennem Houston lufthavn, og fik bekræftet at det var det. Det ville også have været tid nok, hvis det ikke havde været fordi at bagagen blev forsinket ved udlevering (den skulle hentes ud her og medbringes gennem tolden fordi jeg skulle fortsætte på et indenrigsfly).

Bagageproblemerne betyder at jeg bliver 2 timer og 25 minutter forsinket i ankomsten til min slut-destination. Har jeg ret til nogen form for erstatning i dette tilfælde? Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men kan ikke rigtigt finde noget information der dækker tilfælde som dette.


Min samlede itinerary for denne tur:

CPH-MUC SK661 6:40 - 8:25
MUC-IAH UA105 9:30 - 14:15
IAH-SNA UA636 15:26 - 16:45
 
Jeg tror desværre ikke der er noget at hente, dels er det uden for EU og dels er det under 3(4?) timer.

Evt. kan en privat forsikring dække noget.
 

agehall

Medlem
Det är nog isåfall din hem/reseförsäkring som kan ge ersättning. Jag tror inte att EU261/2004 är applicerbar här.
 

obs

Medlem
Ok, tak for jeres svar.

Jeg har kigget lidt på rejseforsikringen, men det ser ud til at forsinkelsen skal være 4 timer eller mere for at den giver erstatning. Så der er nok ikke det store at hente i dette tilfælde.
 
Ok, tak for jeres svar.

Jeg har kigget lidt på rejseforsikringen, men det ser ud til at forsinkelsen skal være 4 timer eller mere for at den giver erstatning. Så der er nok ikke det store at hente i dette tilfælde.

Hvis du stadig sidder i loungen, så find dine største og mest våde øjne frem og spørg efter et par ekstra drinksbiletter som lidt goodwill :)
 

obs

Medlem
Hvis du stadig sidder i loungen, så find dine største og mest våde øjne frem og spørg efter et par ekstra drinksbiletter som lidt goodwill :)

Ja, der var godt nok ikke mange gratis glæder i den lounge :) Nærmest som at flyve SAS Go, men dog lidt bedre.... Der var gratis kaffe, te og cacao, iste og vand, samt lidt forskellige snacks. Ellers var det for egen regning.

Nå, men det lykkedes da at nå frem til sidst, til trods for alle disse genvordigheder :) Det kan være at der følger en rejsereportage lidt senere...
 
Toppen