Senaste nytt

Drink priser på Norwegian

adhoc76

Medlem
Nu är det absolut inte så att jag känner mig provocerad av inläggen. MEN. För mig måste jag ärligt säga att upplevelsen av premiumresande till viss del hänger ihop med alkohol. Det är inte allt - givetvis inte, men jag kan inte frigöra mig ifrån att en bra champagne innan start förhöjer upplevelsen. En snabb analys av diverse trådar här säger mig att jag inte är ensam om denna uppfattning...
 
Kollegan i Norge ska åka till New York i September och bokade med Norwegian utan att titta på SAS. Tror han fick ge runt 9500 nok för två personer. Gissa om jag garvade när vi sökte upp en resa med SAS för 8000 nok, samma datum. Stackarn gick och hade ångest i två veckor, och då har jag inte nämnt hur många mat-vouchers som delas ut på Gardemoen :)
 

twiggs

Medlem
Nu är det absolut inte så att jag känner mig provocerad av inläggen. MEN. För mig måste jag ärligt säga att upplevelsen av premiumresande till viss del hänger ihop med alkohol. Det är inte allt - givetvis inte, men jag kan inte frigöra mig ifrån att en bra champagne innan start förhöjer upplevelsen. En snabb analys av diverse trådar här säger mig att jag inte är ensam om denna uppfattning...

Jag håller till fullo med dig – ett glas champagne innan avgång, vin till maten, något till kaffet. Tumme upp!

Men öl och en skål med jordnötter klockan 5:45 på morgonen eller starksprit till frukost på planet? Det är snarare sådant otyg jag reserverar mig emot.
 

Valley

Medlem
Förövrigt noterade jag en barnfamilj på Landvetter förra veckan som beställt in en flaska vin till föräldrarna och en himla massa snacks och cola till barnen trots att det i min värld var arla morgonstund (dvs före klockan 6).

Dåre som direktör….
Alkoholvanor i arla morgonstund lär nog inte förändras i första taget. Siste jag hade möte i DK och tog sundsbussen från Helsingör så hamnade jag blad 3 bussar med främst pensionärer (med säkerhet på väg till gränshandeln) och en del av dem måste försöka hinna med 2x2tuborg/glas rödtjut och gammelsansk på ca 20 minuter.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Men öl och en skål med jordnötter klockan 5:45 på morgonen eller starksprit till frukost på planet? Det är snarare sådant otyg jag reserverar mig emot.

Vem säger att klockan är 05:45 för dom? Vill folk dricka, do it! Jag har brusreducerande hörlurar ;)
 

Mike@GOT

Medlem
Förövrigt noterade jag en barnfamilj på Landvetter förra veckan som beställt in en flaska vin till föräldrarna och en himla massa snacks och cola till barnen trots att det i min värld var arla morgonstund (dvs före klockan 6).

Det där är mer vanligt än ovanligt - när jag kom till jobbet för någon vecka sedan var det säkert 20 personer som drack öl och åt räksmörgåsar vid 05.00. Ska tilläggas att det inte var några små ölglas heller :p
 

Fedup

Medlem
Kollegan i Norge ska åka till New York i September och bokade med Norwegian utan att titta på SAS. Tror han fick ge runt 9500 nok för två personer. Gissa om jag garvade när vi sökte upp en resa med SAS för 8000 nok, samma datum. Stackarn gick och hade ångest i två veckor, och då har jag inte nämnt hur många mat-vouchers som delas ut på Gardemoen :)

Ignorance is bliss. Folk har förutfattade meningar om att Norwegian och liknande bolag alltid är billigast och litar blint på det och bokar utan att kolla andra alternativ.
 

Jonas C

Medlem
Tillskillnad från SAS finns det faktiskt Champagne på Norwegian. Charles Heidsieck Blue Top Monopole, säljs som 187ml flaska för 99kr. Ganska acceptabelt i mina ögon, även om det inte är någon höjdarskumpa.
 

Jockezona

Medlem
Jag förespråkar inte alkohol men undrar varför det skulle vara legitimt att dricka alkohol på eftermiddagen men tabu på morgonen. Öl smakar väl samma oavsett tid på dygnet. :p
 

mash

Medlem
Ett par glas en morgon till glada semesterresenärer som just börjar sin semester är väl en sak, jag tycker istället det är lite märkligare på morgonflighterna på affärssträckorna med affärsfolk som börjar sin arbetsdag med något glas vin/öl - eller i vissa fall flera, och sen knåpar lite på sina powerpoints som dom ska köra när dom landat(?).
 
Toppen