Senaste nytt

Använder du Best Western Rewards?

nota bene

Medlem
Som alla säger,ojämnt...

Ett ställe jag ofta besöker i jobbet är Gamla Teatern i Östersund, vilket jag har bra erfarenheter av (undvik dock bunkrarna i källaren vid bokning!). Har även nyligen bott på BW Karl Johan i Oslo, vilket var prisvärt för 850 sek/natt med norska mått...
The Roundabout i Pulborough/Storrington i England var en favorit, men sedan de KK:ade gick de ur BW - nu har de öppnat igen (nästan lika bra som förut även om köket är ett steg ned - dock bättre än de flesta pubalternativ i närheten).

BW är bra för att de finns på många ställen, men det är ojämn kvalitet och ofta saknas perks och rummen kan vara små och slitna beroende på hotell - jag har dock inte haft problem med ofräscha rum eller dåligt bemötande någonstans än så länge.
 
Bokade Best Western Karlaplan till rätt skapligt pris i helgen. Diamond-status som jag har förväntade jag mig en rumsuppgradering. Det blev istället en bunker i källaren. Man fick klättra över sängen för att ta sig längre in i rummet, och skrivbordsstolen gick inte att dra ut eftersom sängen var i vägen. Den enda diamondbehandlingen jag fick var högre intjäning och efter att ha frågat om det, extra bonuspoäng (eftersom jag inte ämnade använda restaurangcheckarna, som jag inte blev erbjuden per automatik).
Nästa gång betalar jag mer för Bentleys, men framför allt undrar jag varför Hotel Terminus mitt emot centralstationen lämnade Best Western. De var faktiskt riktigt bra.
 

FF#1

Medlem
Bokade Best Western Karlaplan till rätt skapligt pris i helgen. Diamond-status som jag har förväntade jag mig en rumsuppgradering. Det blev istället en bunker i källaren. Man fick klättra över sängen för att ta sig längre in i rummet, och skrivbordsstolen gick inte att dra ut eftersom sängen var i vägen. Den enda diamondbehandlingen jag fick var högre intjäning och efter att ha frågat om det, extra bonuspoäng (eftersom jag inte ämnade använda restaurangcheckarna, som jag inte blev erbjuden per automatik).
Nästa gång betalar jag mer för Bentleys, men framför allt undrar jag varför Hotel Terminus mitt emot centralstationen lämnade Best Western. De var faktiskt riktigt bra.

Det är kanske svaret på frågan... :)
 

agehall

Medlem
Har någon erfarenhet av BW John Bauer i Jkp? Hur hanterar de statusgäster?

Vi blev nekade incheckning där i höstas.

Det var dock inte hotellets fel - visade sig att svärmor ändrat sig och flyttat hela sällskapet till ett annat hotell och glömt meddela oss. Men det var skapligt snopet när man stod där.

Min enda reflektion av hotellet som sådant var att det var extremt hög ljudvolym i lobbyn och baren. De poppade verkligen på full volym trots att klockan bara var typ 17 en fredag.
 

Fribbs

Medlem
Jag bor två nätter i veckan på BW Plus Mektagonen i Mölndal och måste säga att jag är väldigt nöjd med dem. Ganska nybyggt så fräscht och receptionisterna är trevliga och gör ett bra jobb!
 

ulagun

Medlem
President i New York och även hotellet i Berlin med samma namn kan rekommenderas.

President i NY har jag haft oturen att bo på gånger. Aldrig mer, ett av de värre råtthålen någonsin och totalt likgiltig personal. Kolla gärna Tripadvisor.
Sista gången var i mars. Efter två nätter flydde vi till Hilton Garden runt hörnet. som att komma till paradiset.

F.ö Kung Karl Stureplan är bra om man undviker enkelrumen. Förmåner m.m. fungerar. Dock lite överprisat.

Har under kort period bott och kunnat jämföra Baltic och Clarion Collection Grand i S-svall samt Eggers och Clarion collection Odin i GBG.
Ungefär samma prislägen men en himmelsvid skillnad till Clarions fördel trots jag endast är silver på Choice.
FRäscha rum, trevlig personal, bra frukostar och inte minst kvällsmaten
 
Intressant att lägsta nivån är Gold, sedan "Gold Elite", Platinum och Diamond. Har dom samma problem som SAS att den allra högsta nivån kom till i efterhand så dom bytte metall till diamant?
 

jerixon

Medlem
Jag bor 30-50 nätter om året på Best Western och testar allt som oftast nya hotell i de städer som jag besöker. I tyskland har jag bott på över 20 olika hotell och det finns som folk säger ett par guldkorn.
Gillar även jag President i Berlin, men ogillar det i New York väldigt mycket. Skitigt, dålig service och överprisad frukost.
Om någon ska resa ut i Europa och ska bo på Best Western så fråga gärna om råd :)
Mvh,
Johan
 

jerixon

Medlem
Tack!

Ja det kanske jag skulle kunna göra :)
Behöver man skriva omdömmen osv. också?
Jag bor ju mestadels på BW inom jobbet eftersom de har en bra täckning över hela världen.
 
Toppen