Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

LinuxSam

Medlem
Jag fick flyga LAN-kärran idag mellan CPH och EWR. Jag satt på 1D. Stolen upplevde jag som bättre än SAS vanliga businessclasstol. Är man bred som jag så är det ju ändå inte så mycket plats men det var faktiskt längden som var största problemet. Man ska uppenbarligen inte vara längre än 180cm när man flyger. Personalen trivdes inte alls med flygplanet eftersom alla grejer var på andra ställen än vad de brukar vara. Det blev ganska mycket spring genom businesskabinen för att hämta saker. De erbjöd redan vid välkomst informationen 4000 extra eurobonuspoäng som kompensation för att IFE inte fungerade som den skulle. Får väl se om det gäller även mig som reste på poäng. Man fick ett litet kort av personalen och skall sedan ta det med kundtjänst. En annan sak jag noterade var att klimatanläggningen inte fungerade som den skulle. Längst bak i businesskabinen var det medelhavsklimat, medans det längst fram var mer norrlandsklimat (gjorde inte mig något, jag gillar när det är svalt, men kanske lite jobbigt för de med plats längst bak i businesskabinen).

Personalen, som var en blandning av svensk och dansk personal, var mycket trevliga. Hade tid att slösnacka lite och skämta. Hälsade även glatt när jag mötte dem utanför terminalen.

/LinuxSam
 

oermen

Medlem
Jeg flyver SK907 Oslo - New York i dag i Plus. Der er desværre flybytte fra en SAS A330 til denne maskine i stedet.

Findes der nogen kompensation for manglende komfort? For at være helt ærlig så synes jeg Plus er spild af penge når man ikke får et bredere sæde.
 

011430121

Medlem
Försök att få en UG till C kabinen, denna maskin har fler Businessäten än 330 så det kan finnas några som inte är bokade
 

palmen

Moderator
Den "fungerade" i början på maj, rättare sagt det var 6 filmer som visades utan AVOD men det fanns något att titta på i alla fall
 

Flood

Medlem
Flög den här igår och IFE fungerade i business, även om det var ett ganska litet utbud av filmer. Personalen beklagade dock i högtalarna att IFE inte hade fungerat för alla GO-passagerare.
 

ryds

Medlem
Ska flyga CPH-EWR tisdag den 19 Aug i business. Ser ut att vara LAN-Kärran.
Någon som rest med den nyligen? funkar IFE / AVOD.
Ska jag vara besviken att det vart denna kärra ? Funderar på att boka om till ARN istället.
 
Toppen