Senaste nytt

Room guarantee som Club Carlson Gold fungerar!

Reser till en stad med 4 Club Carlson-hotell denna vecka. Alla hotell vara fulla, även översålda. Som ny CC Guld tänkte jag kolla om room guarantee faktiskt funkar. Det hade redan gått över 72 timmar p.g.a. de bad mej ringa tillbaka igår. Snackade med assistant assistant to assistant of assistant GM (eller dylikt), som ringde mej tillbaka 5 minuter senare. "Of course we have a room for you, Mr. Martin".

Bra spelat, Carlson! Ruinerade kanske någons sommarlov, men ibland blir det så!
 

mha321

Medlem
Jag har också testat det i Norge under sportlov, och det fungerade utmärkt för mig :) Har haft 100% de gånger jag behövt använda det, även om det varit lite för sent för 72-timmarsgränsen.
 
Intressant kommer förmodligen behöva åka till Nord-Norge mot veckoslutet och lediga hotellrum verkar vara en bristvara.
Tyvärr är 72h alldeles för lång framförhållning, skulle behöva 12h :)
 

mha321

Medlem
Vad kostar ett garanterat rum? Och vet du hur mycket ett "normalpris" är på hotellet.
Jag har alltid fått betala "ordinarie fullpris" när jag använt det. Alltså inga rabatter, men inte heller någon extra avgift. Och det handlar om standard rum och inte premium, så priset brukar vara helt ok.
 
Jag har alltid fått betala "ordinarie fullpris" när jag använt det. Alltså inga rabatter, men inte heller någon extra avgift. Och det handlar om standard rum och inte premium, så priset brukar vara helt ok.

Hade en bokning för första natten, men inte den andra. Ett 3* i stan kostade dagen efter 499€ (hela stan var alltså nära fully booked), så jag var ju otroligt nöjd att få andra natten till samma pris som den första! Måste nog föra några mutor till hotellet för att säga tack :)
 
Toppen