Senaste nytt

Era status matchningar

lonewolf

Medlem
Efter att ha läst många olika trådar här på forumet angående status matchningar inom både flyg respektive hotellvärlden har mitt intresse blivit otroligt stort för detta ämne. Därför tänkte jag att de skulle vara spännande att samla allt i en och samma tråd. Ni får mer än gärna dela med er om vilka status matchningar som ni har lyckats med samt vilka som har ni har misslyckats med. Också gärna vilka ni har pågående.

Personligen kan jag inte bidra med så mycket just nu förutom att jag i förrgår blev SILVER medlem hos Choice Hotels efter att ha mejlat till dem och frågat ifall det fanns möjlighet att status matcha gentemot 2ST Level hos Scandic. Det är min första och enda status match, så det var kul med ett positivt slut!;) Värt att notera är att de krävande ingenting av mig, utan skickade ut ett SILVER kort direkt.

Gör gärna t.ex en tabell:

Lyckade
2 ST Level Scandic till SILVER Choice

Pågående
Eurobonus Gold till Club Carlson Gold


Hoppas vi får igång en lång och givande tråd som många här inne kan dra nytta av!:)
 

henke12

Medlem
En nyfiken fråga lonewolf,

Lite OT men jag kan inte hålla mig. Har ju läst din tråd "Ut på tur" och förstått att det är DY som gäller när man ska flyga! :)

Men hur har du lyckats förvärva ett EBG!?


Ha det gott!

/Harvande EBB
 

agehall

Medlem
Jag undrar precis som Henke, hur lyckades du få EBG!? :)

Själv har jag matchat följande:

EBG => FBG (Råkade dock återkvalificerade till FBP)
EBG => Club Carlson Gold
FBG => LH SEN
 
Lyckad matching:
A-Club platinum - Hilton Hhonors Gold

Ska försöka matcha mitt A3 gold till motsvarande inom Oneworld...idag har jag bronze hos Qantas och Basic hos Finnair...något förslag om vilket Oneworld bolag jag kan försöka matcha till? Kan väl tänka mig att t ex. BA är kört...
 

TreD

Medlem
Jag försökte med EBG -> Hilton Hhonors Gold och fick följande svar:
"Unfortunately, we cannot match tiers for Airline carriers. Please respond with your HHonors number and any mailing addresses that may be located on your HHonors profile so that I may locate your account and provide you with a potential fast track to Gold offer".
Vad är det månne dom har i tankarna, A-Club eller Carlsson Gold?
 

agehall

Medlem
MVP challenge kan man ju anmäla sig till på deras websida, behövs inte mailas med deras kundtjänst för detta.
 
Toppen