Senaste nytt

Denied boarding och ombokad utanför OneWorld - Tier points/miles?

flybob

Medlem
Vi skulle flugit BKK-DOH-ARN med Qatar men flighten var översåld och vi fick inte åka med. Det fanns inga alternativ inom OneWorld utan vi blev ombokade till Emirates (mer detaljer kommer i reserapporten http://www.businessclass.se/forum/r...rways-cathay-pacific-emirates.html#post250942).
Min fråga är rätt och slätt, vad händer med de miles och TPs vi skulle tjänat till AA och BA? Min sambo är på väg mot BA Gold och skulle behöva de 280TPs som flygningarna skulle inneburit.
agehall, Homer, några tips?
 

Dr. Miles

Expert
Spontant tycker jag att det är kört.
Om du hade krediterat till operating carriers bonusprogram (i detta fall är Qatar Airways Privilege), hade du kunnat kräva dem att ge dig poäng/kvalificerad segment, men det är ingenting med British Airways Executive Club att göra.
 

Homer

Medlem
Om det var BA som bokat om er hade det varit solklart att ni skulle fått poäng och TPs,
nu är det ju QR som är ansvarigt och vad de har för policy gentemot partners i såna här fall har jag ingen aning om. Troligtvis är det kört men du ska ju naturligtvis kontakta QR och även BAEC, träffar man på
rätt person så finns det ju alltid en liten chans till gesture of goodwill .

Ta en titt på de här trådarna
BA
re-routed from AA to DL. TPs and Avios?
Rerouted on another carrier, claiming TPs?

AA
Involuntary Reroute and Original Routing Credit (ORC)
 

flybob

Medlem
Spontant tycker jag att det är kört.
Om du hade krediterat till operating carriers bonusprogram (i detta fall är Qatar Airways Privilege), hade du kunnat kräva dem att ge dig poäng/kvalificerad segment, men det är ingenting med British Airways Executive Club att göra.

Om det var BA som bokat om er hade det varit solklart att ni skulle fått poäng och TPs,
nu är det ju QR som är ansvarigt och vad de har för policy gentemot partners i såna här fall har jag ingen aning om. Troligtvis är det kört men du ska ju naturligtvis kontakta QR och även BAEC, träffar man på
rätt person så finns det ju alltid en liten chans till gesture of goodwill .

Ta en titt på de här trådarna
BA
re-routed from AA to DL. TPs and Avios?
Rerouted on another carrier, claiming TPs?

AA
Involuntary Reroute and Original Routing Credit (ORC)

Tack för svar, misstänkte att det skulle bli struligt. Kontaktar AA, BA och QR och ser vad som händer. Annars får jag väl öppna ett konto hos Emirates och kreditera dit.
 
Toppen