Senaste nytt

Bästa Diners Club loungen på London Heathrow terminal 3

Johannes

Medlem
Hej!

Finns ju två, nu när det inte är gratis vill man ju inte testa bägge, vilken är att föredra för 2.5 h nästa fredag, flyger med kvällskärran till GOT.
 

Traveller

Medlem
Inte gratis??? Det är ju gratis om du tjänat in 10000 poäng innevarande år. För att få göra ett besök i loungen kostnadsfritt krävs att du tjänat in 10000 poäng, 20000 poäng ger två gratisbesök osv... Dom tar inte poängen utan detta är helt enkelt vad som ger dig tillträde..
 

Johannes

Medlem
Då det kostar 10000 "poäng" Då är det inte gratis! Jag har spenderat ca 40000 kr 2011 på Diners och har då 4 st besök "gratis" 2012. Jag ställde frågan om vilken lounge som är bäst då jag inte har "råd" att besöka båda, jag är väl insatt i Diners nya policy. Någon av er som besökt loungerna och kan tipsa om vilken som är bäst?

Mvh

Johannes
 

Jacob

Medlem
Det är lite otydligt på Diners hemsida vilka lounger det faktiskt är.

Lounge Name: Terminal 3 Lounge
Lounge Location: Terminal 3. From departure lounge follow signs for Gates 1 - 55, Airline Lounges B to J, then follow signs for Airport Lounge F. Take stairs/lift to 2nd floor, go through double doors, turn right and follow corridor.

Lounge Name: No.1 Heathrow - Terminal 3
Lounge Location: Airside - Pass through security, once through security, follow the walkway to the left of World Duty Free, then follow signs for airport lounges and Gates 13-22. The lounge is located one floor up, and is accessible via the lifts and stairs

Airport Lounge Details | Diners Club International

Utgår dock från att den första är Servisair loungen och den andra hintar tydligt om No 1 Traveller loungen. I så fall är är det en no-brainer att välja No 1 loungen.

Heathrow Airport Lounges - Terminal 3 | No.1 Traveller
 

Johannes

Medlem
Tack Bryant, du skriver att man måste köpa alkohol, hos No.1 står det all Öl och vin är gratis men inte ädlare drycker... Det är ju endå fredag,,,,
 

Bryant

Medlem
Så uppfattade jag det när jag var där. Det kan ju vara ändrat nu? Står det som info att det är fritt med öl och vin så skulle jag lite på det. Om inte så kan du ju alltid hänvisa till texten där det står.

Uppdatera oss gärna efter att du kommit hem.
 

Johannes

Medlem
Det står så härligt Brittiskt på hemsidan om No 1:

All of our lounges are equipped with a fully tended bar, allowing you to take advantage of our attentive table service. Tea, coffee, soft drinks, carefully selected wines, beers and spirits are complimentary, with champagne and tailor-made cocktails available for an additional charge.

As we have a shared responsibility to ensure that no guest becomes intoxicated prior to flying, we reserve the right to limit alcohol consumption accordingly. Further to this, alcoholic beverages may not be taken from any No.1 Traveller lounge.

Får se om det är knökfullt på en fredag...
 
Toppen