Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Nu er der ingen generel opgraderingstråd for Accor, og jeg har endnu ikke nået at fixe Le Club Platinum så det kommer her anyways.

Booket 2x Executive Room i 4 nætter og begge værelser blev opgraderet til Superior Suite - indtil videre er jeg statusløs hos Accor så det må siges at være mere end godkendt! :)
 

ChabbeT

Medlem
image.jpg Sofitel Athens uppgradering till executive club från superior. Helt ok lounge dessutom vatten på rummet och den klassiska drinkbiljetten.
Och nu välkomstgåva mineralvatten i glasflaska med 6 st praliner.
 
Last edited:

MarSecLtd

Medlem
Sofitel i Manila. Upgrade från vanligt club till två rums svit idag. En flaska rödvin, kakfat med marmelad, fruktfat som välkomst gåva. Regnet vräker ner så får väl stanna inne och provsmaka.
 

Olle A

Medlem
Novotel Nice Arenas Aeroport. Jodå, uppgraderingen fungerade fint. Rum högst upp med fin utsikt över Nice Airport. Gratis High Speed Internet sade man. Tack, tack. Fast detta är nog världens långsammaste High Speed Internet. Klagade lite men det fanns inget att göra sade man. Men som sagt, det är inte speciellt synd om oss. Nu går vi ner i baren och inmundigar den fria drinken i stället.
 

rogeks

Medlem
Sofitel Water tower i Chicago. Blev uppgraderad till Svit samt givetvis två drinkbiljetter och nån godsak på rummet. Helt ok. Ska verkligen försöka behålla platinumkortet på Accor.. :)
 

mrphille

Medlem
Jag har bara positiva erfarenheter av platinumkortet. Uppgradering, loungetillgång (där det funnits) och småpresenter varje gång. Har hunnit prova på Sofitel, Novotel, MGallery, Grand/Mercure och Pullman.

Nu är den stora frågan om jag kommer få mitt kort förnyat i slutet på september. Verkar ju vara lite lotteri över det hela. Vissa har fått det förnyat med relativt få nätter. Själv har jag hunnit avverka 35 nätter och har ytterligare ca 20-talet inbokade efter min platinumperiod går ut i september.
 

erhel

Medlem
Sofitel London Heathrow - uppgraderad från standardrum (bokat på Hotwire) till Executiverum med tillgång till Lounge. Väldigt trevligt hotell med stora rum och sköna sängar. Loungen är väl kanske inte den bästa jag varit i men fullt duglig.

Sofitel New York - ingen uppgradering, erhöll bokat rum och inte speciellt högt upp. Drinkbiljetter och välkomstgåva i form av två macarons. Personalen var lite hit and miss på detta hotell. Jag upplevde detta som den sämsta vistelsen på ett Sofitel hitintills för mig.
 
Toppen