Senaste nytt

Irriterande egenskap i SAS bokningssystem

Unicornone

Medlem
Har vid ett flertal tillfällen genom åren råkat ut för att få upp avgångar som när man väljer dem inte finns tillgängliga.. Det gäller både poäng o debitbokningar,så förbenat j-a irriterande.

Försöker mig nu på en 2-4-1 till SFO i april, det finns gott om datum med utresa men bara en enda avgång hem den 27/4.

När jag då testar att välja en så nehej då, då säger det ruttna systemet att det inte finns tillgängliga biljetter på det valda datumet.. Suck och dubbelsuck.. :mad::mad::mad:

Lär ju inte komma långt om jag ringer Tallinn o säger att det finns, de brukar ju inte vara några raketforskare däröver precis.
 

Senator

Moderator
För att bygga på din frustration skulle jag i går boka ARN-BGO i SAS Plus under juli. Jag hade kollat på iPhone appen kvällen innan, och i SAS Go fanns det bra priser.

På mitt datum var hela direktkärran = 0 i alla klasser. Så jag bokade ARN-OSL-BGO i Plus, sen ringde jag SAS. Jorå ser du, direktflighten var helt öppen i alla klasser, så jag blev ombokat i "A" till den flight jag vill ha..
 

ulagun

Medlem
Ytterligare exempel.
Ska till Evenes med bonusbiljett mitten juli. Fanns endast plus från CPH till OSL och omvägen via ARN.
Ett tag efter bokningen kom ett ändringsmeddelande som skulle innbära lång väntan på inrikes Gardemoen.
Kontaktade SAS för att finna anslutningsflyg med kortare stopp på Gardemoen.
Och vips fanns det platser direkt CPH-OSL och endst dryg timme på Garemoen.
Gömmer de biljetter i garderoben?
 

Unicornone

Medlem
Ska ringa EBG-supporten i morrn, hittar de på ngt så brukar de kunna reservera så man kan plocka upp biljetterna från Tallinn.

Att det ska vara så svårt att få till en sån där funktion, biljetter på webben är de ju inte precis ensamma om i världen.
 
Toppen