Senaste nytt

Surinam Airways - seriöst bolag?

Yden

Medlem
Har börjat kolla på flighter mellan MIA - AUA och Surinam Airways verkar vara ett flygbolag som vissa väljer.
Är det ett seriöst bolag som man kan lita på? Verkar vara statligt ägt, ha 4 flygplan men inte så många rutter?
 

Henrik_B

Medlem
En kollega till mig väljer alltid KLM när han flyger från Holland till Surinam ca. 2ggr/år, trots att Surinam Airways har en direktlinje från AMS. Om jag ska tolka det rätt utgörs Surinam Airways passagerare företrädelsevis av ej frekventa resenärer som enbart är intresserade av att komma fram så fort som möjligt till så låg kostnad som möjligt.

På en så kort sträcka som MIA-AUA skulle jag nog välja Surinam Airways om pris och avgång passar mina behov. Surinam har f.ö problem med en korrumperad stat, något du kanske bör tänka på.
 
Last edited:
De kör en A343 mellan AMS-PBM som kommer från AirFrance. Inget är ändrat på inredningen sedan de fick det planet 2011-2012 där någongång.

Jag vet många som åker till PBM..men väldigt få som just åker med SLM.

EDIT: och nu såg jag ju du ska åka från MIA. Ta en titt på Caribbean airlines...de brukar ha rätt ok priser ner till PBM
 
Last edited:

Yden

Medlem
Ska ju som sagt flyga från Miami och det verkar mest vara American Airlines, InselAir & Surinam som flyger till Aruba.
Just nu skiljer det 25% på priset mellan American och Surinam.
 

Falcon71

Medlem
Åkte precis med Insel först från aua - cur, 8 timmar sent sen cur- Mia 3 timmar sent, fick dessutom betala $44 per pers i lämna landet skatt som är inkl i priset hos AA och United som det verkar, därav är Insel oftast billigare, vi kommer aldrig åka Insel mera utan aa/United istället, mellan öarna är det dock svårt när det bara finns insel liknande
 

Yden

Medlem
Fick dessutom betala $44 per pers i lämna landet skatt som är inkl i priset hos AA och United som det verkar, därav är Insel oftast billigare.
Jag trodde att alla US-flighter hade skatten inräknad? Det är i alla fall vad jag har läst mig till, även Surinam Airways.
 
Last edited:

Falcon71

Medlem
American Airlines
United Airlines
K.L.M.
ArkeFly
Air Berlin
Air Canada
West Jet
Copa Airlines
Avianca
Surinam Airways

dessa har skatten inräknad - så typiskt att jag så klart valde insel vilket verkar vara det enda utanför - 125 buck i sjön
 
Toppen