Senaste nytt

Vilket hotellmärke inom Starwood gillar du bäst?

Vilka hotellmärken gillar du bäst?


  • Total voters
    11
Jag har bara testat hälften av Starwoods hotellmärken, vore kul att höra era kommentarer och vilket märke ni gillar bäst. Jag startar även en omröstning där du kan rösta på ett eller flera hotell.

Motivera gärna!


Här är deras hotell (antal hotell inom parantes):

Westin (245)
Sheraton (519)
Four Points by Sheraton (269)
W Hotels (71)
Le Méridien (125)
St. Regis (49)
The Luxury Collection (103)
Aloft Hotels (140)
Element Hotels (26)
 

Magnus_K

Medlem
Hej Martin,

Jag gillar Westin kedjan och har bott ett stort antal ggr på Grosvenor House i Dubai vilket är SPG och dom levererar alltid full pott enligt min mening.

Mvh
Magnus
 

Charlie D

Medlem
The Luxury Collection för variationen och att de ofta är präglade av var de ligger. Många av de andra kedjorna ser tämligen likadana ut var än i världen man befinner sig.
 
Westin, Le Méridien (moderna stilen), Luxury Collection, W och St Regis är väldigt bra kedjor. Har bott i alla förutom element p.g.a det finns så få av dem.

Minst gillar jag aloft, Four Points och Sheraton.
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Roligast tycker jag att W är, Westin och Sheraton håller bra klass och det blir oftast någon av dessa under tjänsteresor. The Luxury Collection är också kul att bo på, bra service men mer klassiska i sin framtoning än t.ex. W som är mer utstuderade designhotell och har mycket av partykänsla.

Några hotell ur The Luxury Collection värda att nämna: Pulitzer i Amsterdam, Vedema Resort på Santorini och Palace Hotel San Francisco, för att nämna några. Alla olika och präglade, som nämnts av Charlie D, av lokaliteterna, t.ex. Pulitzer består av ett tjugotal sammanbyggda kanalhus. Kul och smakfullt!

W är mer lika, men med mycket olika prägel i sin design. Och, de har sin Whatever/Whenever service istället för en concierge, "The backup plan", "Munchie-box" och ett gäng andra roliga detaljer.

Westin och Sheraton finns oftast i bra lägen. Bra service och utbud för den som reser i affärer. I synnerhet Westin har nyttiga alternativ på frukosten.
 

nilsson

Medlem
Westin brukar ha sina egendesignade sängar som är suveräna. Jag bor hellre modernt än anrikt, vilket oftast stämmer på Westin (och ibland på de andra också, men mindre konsekvent). Four Points är hit and miss. Jag har bott på ett par usla, medan t.ex. Four Points i Dubai både har hög klass och bra läge för affärsresor (och utmärkt kött i sin pub).
 
K

KavlingeDude

Guest
Håller inte med om att man kan vara kategorisk med Aloft. Jag har bott på många bra och många sisådär men inget dåligt htl.

Le Meridien har i mina ögon haft lite mer "flärd och lyx" känsla på de som jag har bott på (20+ st). St Regis är också helt OK.
 
Toppen