Senaste nytt

Råd vid skada på på hyrbil med hög självrisk.

Ja. Jag såg precis det där också.
Jag börjar misstänka att dom kommer kunna slingra sig ur detta.

Men om jag betalar för skadan som uppkommit och egentligen inte självrisken (eftersom det blev mindre) så borde väl min hem/reseförsäkring täcka detta?
 

Nemo

Medlem
Men om jag betalar för skadan som uppkommit och egentligen inte självrisken (eftersom det blev mindre) så borde väl min hem/reseförsäkring täcka detta?
Hemförsäkringens ansvarsdel är rätt noga med att undanta hyrbil, tror inte du kan få ersättning därifrån. Men du kan ju alltid försöka. Se det annars som läropengar/studieavgift i försäkringsdjungeln.
 

Homer

Medlem
"Vid skada tar Avis ut en administrativ avgift på €50 oavsett om man har köpt tilläggsförsäkringar."

En caso de daños, Avis cargará 50 € en concepto de gastos administrativos independientemente de si se ha comprado o no cualquiera de sus coberturas.
Super Cover | Avis Alquiler de coches
 

agehall

Medlem
Men om vi backar bandet lite nu. Ola har ju bokat en bil via buget's svenska hemsida. Han har även betalat där. Då tycker jag iaf att man ska anse att han ingått avtalet med Budget i Sverige och därmed ska de uppgifter han fått där gälla.

Det är mycket möjligt att så inte är fallet, men någon med lite juridisk kunskap får gärna förklara varför mitt resonemang är fel...
 
Personerna på Budget här i Madrid hävdade att den reducerade självrisken var just €1500.
Summan som jag hittade där dom angav 7500 kr i reducerad självrisk gällde tyvärr bilhyra i sverige.
CDR som försäkring verkar i Madrid betyda CDW och det innebär €1500 i självrisk. Som jag extremt jetlaggad godkände på plats i Madrid.

Så ja, det verkar bli en dyr lektion i hur försäkringar funkar.
 

mry

Medlem
Om du nu ingått ett avtal med svenska budget där det står 7500 kr så kan du väl anmäla till SEB att de dragit för mycket pengar då du som kund faktiskt kan rikta anspråk mot kreditkort utgivaren med?
 
Toppen