Senaste nytt

Bröllopsresa i fara!!

Undrar om någon har något bra förslag på biljetter till Kalifornien/Hawaii i höst då jag själv legat på latsidan (jobbat!) och inte varit så aktiv så verkar det nu finnas otroligt lite bonusbiljetter under denna tid.

Planerad resplan:
27 oktober CPH-SFO el LAX för vidare transport till Kauai
16 november (flexibel med +/- några dagar) SFO el LAX-CPH

EBG och ca 230K EB-poäng, tanken vara att hitta bonusbiljett till SFO eller LAX för att sedan köpa en inrikesbiljett till Hawaii. Om inte detta går så finns möjligheten att köpa bonusbiljett för poäng+cash (dåligt värde) alterntaivt köpa en biljett.

Med andra ord är jag ganska villrådig och har en blivande som förväntar sig en resa i C efter två tidigare lyckade bonusresor till USA.;)

Tacksam för all input jag kan få om bonusreseförslag, möjliga kampanjer osv. Förslag som leder till bokning kommer givetvis premieras!:cool:
 

NotRyan

Medlem
Det är inte en bonusresa, men invänta rean hos BA och boka BA i business till Hawaii för ca. 18-19K pengar / person.

Bonusplatser på SAS i Business till San Francisco är svårt annars, så du får köra best availability för 160K poäng och då räcker dina poäng till en person....

Det är generellt alltid svårt om man vill åka ett visst datum till en viss destination på bonusresa...

Mvh
/NotRyan
 

agehall

Medlem
Rent generellt kan man nog säga att du är ett halvår försent ute om du vill hitta bonusplatser. Och för två personer i business till SFO - glöm det. Som NotRyan säger så kan du ju köpa cash+poäng-biljetter, men det har du inte poäng till.

De datum du vill åka kommer troligen inte heller att ligga inom rean som BA väntas ha i slutet av sommaren (du missade just den förra!) så det är osäkert om det kommer att funka för dig heller.

Om du planerar att vara gift en längre stund, så rekommenderar jag dig nog att boka något ASAP. Annars är risken stor att du inte firar smekmånaden på hawaii.
 

mha321

Medlem
Kan ju vara värt ett försök att se om det finns någon Star Alliance partner som har lediga bonusplatser med såhärpass kort förvarning - på SAS är det nog i princip omöjligt att hitta för 2 åtminstone. Men till SFO flygger ju "alla" de större *A-bolagen i Europa och även United. Chansen är nog större att hitta något där. Det är visserligen dyrare, men inte så mycket (110k per person till USA ex Hawaii - dock 160k per person hela vägen). Det är väl inte lätt att hitta två biljetter där heller, men utbudet är mycket större än SAS så det borde inte vara helt omöjligt - värt ett försök. Dessutom får du ju en chans att få en ännu bättre upplevelse hårdvarumässigt med en modernare business-kabin.

Med max-availability kan du ju också boka Plus. Inte samma värde och inte lika bra som Business förstås (så om du ställt upp förväntningarna..), men för 112k per person för en saver-biljett (för diamond, blir väl lite mer för gold men inte jättemycket).
 

fcx

Medlem
Testa att ta till Chicago istället och byta där, lite bättre tillgänglighet.

Skulle det kanske funka att åka SAS till Kina i stället och fortsätta till Hawaii därifrån?
 

AABack2ARN

Medlem
Hur ser det ut med awardplatser från de stora anslutningsflygplatserna i Europa? En extra utmaning är väl att 27 oktober är precis i anslutning till svenska och danska höstlov vilket nog dammsuger de få tillgängliga awardplatserna hos just SAS.

Men bokar du från Europa får du vara beredd på risken med strulande anslutningsflyg på olika biljetter...

Som agehall skriver; man skall aldrig räkna med att boka bonusbiljetter ett visst datum utan enbart om man kan vara mycket flexibel med sin resplan.
 
Tack för era svar! Tråkigt att jag missade en REA, 18-19K för att komma hela vägen till Hawaii verkar väldigt bra.

Är medveten om att jag inte kommer hitta med SAS, tänkte mer förslag på Routing för att komma till LAX eller SFO?
 

JacobGBG

Medlem
Hoppas på SAS bonusplatser för ett event som sin bröllopsresa! ! ?

Jag beundrar ditt mod men själv skulle jag dock omedelbart öppna plånboken. speciellt om det är just SAS du vill åka med då deras SFO platser har visat sig väldigt populära.
 

Senator

Moderator
United via Newark verkar vissa bra tillgänglighet till SFO exakt dina datum från Arlanda. Min högst personliga åsikt är att UAs produkt från ARN till EWR är långt bättre än SAS.

Du behöver ingen profil för att kolla detta själv på United.com. Ring sedan till SAS EB. Ta det som finns nu är mitt tips. Du har nog poäng till båda (tror jag).
 
Toppen