Senaste nytt

[Business class] Aten-Asien/Afrika/Oceanien T/R, Emirates, 1.042-1.717 EUR inkl. skat

Dr. Miles

Expert
De som vill ta sig till Aten i stil, finns det SWISS Business class (Fare basis: ZSWISSSE) för ca 5.900 SEK inkl. skatter och får vara borta upp till 3 månader.
 
Någon som vet ifall man måste avsluta sin resa i Aten också? Går inte att söka via deras hemsida med start i Aten och avslut i Köpenhamn. Man kunde dock flyga business klass Aten-Seoul och Peking-Aten med stopover i Dubai på vägen ner för starx över 900€!
 

Dubbel C

Medlem
Hej, ganska ny här och ser fram emot att dela upplevelser med er alla. Jättebra forum! Vilket bolag väljer man lämpligast till Atén (min utrikeshemmahamn är CPH)?
©
 

Alf

Medlem
Skall du vidare med Emirates väljer du SAS flighten som går från CPH vid 9 tiden. Swiss hinner inte dit i tid. Likada nt hem då hittade jag bara KLM och LH som passade. Med Swiss blir det övernattning i Zurich och det är ingen höjdare när man vill hem och blir dessutom en extra kostnad.
Jag noterade att det även är ett himla bra pris på denna deal i F klass, möjligheter finns att åka A380 till/från BKK och KUL.
 

kajsson

Ny medlem
Jag blev lite sugen på det här erbjudandet. Dock har jag en fråga. När jag söker via den "svenska" emirates-sidan, alltså med land valt som Sverige får jag ett högre pris på samma resa med utgångspunkt i Aten än vad jag får om jag söker på samma resa med Grekland som valt land. Om jag nu ringer och bokar biljetter ska jag ringa till det grekiska call centret eller till det svenska?
 

Gnopps

Medlem
Jag blev lite sugen på det här erbjudandet. Dock har jag en fråga. När jag söker via den "svenska" emirates-sidan, alltså med land valt som Sverige får jag ett högre pris på samma resa med utgångspunkt i Aten än vad jag får om jag söker på samma resa med Grekland som valt land. Om jag nu ringer och bokar biljetter ska jag ringa till det grekiska call centret eller till det svenska?
Välkommen hit till sidan kajsson! Det var lustigt att du inte får samma pris. Priset har inget krav på att det måste köpas i Grekland. Prova att ringa dem i Sverige först, det borde fungera.
 
Välkommen hit till sidan kajsson! Det var lustigt att du inte får samma pris. Priset har inget krav på att det måste köpas i Grekland. Prova att ringa dem i Sverige först, det borde fungera.

Det kan man göra, men då får man inte de extra 10% rabatten eftersom det gäller vid bokning online. Använde AHO's länk så kommer du rätt och kan boka.
 
Toppen