Senaste nytt

Vilket bonusprogram ska jag välja?

Finns det anledning att välja ett specifikt program, exvis Lufthansa istället för SAS Eurobonus, när man jagar poäng?

Eftersom man (vad jag vet) måste bokat en dyrare klass för att kunna uppgradera med Eurobonuspoäng inom övriga Star Alliance, så kanske det är klokare att skippa Eurobonus och välja typ Lufthansa eller någon annan större carrier?

mvh
Ulf
 

agehall

Medlem
Ska du uppgradera med poäng är det väl nästan alltid de dyraste bokningsklasserna som behövs, oavsett FFP och bolag.

Det finns många bra anledningar till varför EB är bra för de som bor i skandinavien, men jag orkar inte lista dem en gång till just nu. Sök lite så hittar du massor med trådar om detta.
 
OK tack för info.

Jag är primärt intresserad av poänguppgradering på long-haul typ USA eller Asien. Det har vad jag upplevt inte varit några problem att uppgradera vid checkin och jag brukar boka billigt.

Ska söka lite ....

mvh
Ulf
 

Magnus_K

Medlem
Ulf,
Ett snabbt svar är ungefär att om du flyger ihop 100K poäng och blir Diamond hos SAS så har du en fri uppgradering T&R med poäng från Economy till Business (40K poäng enkel) hos SAS på long haul. Då har du ca 20K poäng att spendera på en ny resa.
Som Agehall säger finns det en tråd som diskuterar detta men också Diamond vs Lufthansa Senator.
Utöver poäng finns andra fördelar.
 
Tack för info!

Vad jag kan läsa så känns det som att det är bäst att stanna hos SAS.

Jag flyger dock en del till Sydamerika och där är det tunt med SAS. Dessutom dumpade TAM *A. Turligt nog kommer Avianca in istället. LH och TAP flyger fortsatt från Europa till Rio/Sao Paulo.

mvh
Ulf
 
Ah, glömde Swiss. Ska kolla Singapore Airlines, visste inte att de flög. Turkish och Ethiopian flyger förvisso också, men jag vill gärna mellanlanda i väst (eller inte alls!).

mvh
Ulf
 
... och Air China, även om det verkar omöjligt att hitta en rutt från Stockholm på deras hemsa.

Idé: sälja en BRA sökmotor för webb-bokningar.

mvh
Ulf
 
Toppen