Senaste nytt

Vilka biljetter är uppgraderingsbara med Flying Blue?

jumbooze

Medlem
Hej,
Jag har bra koll på SAS men ej så bra koll på AF.
Jag är Flying blue silver och vet att Eco -> Eco premium för CDG - EZE kostar 26000 miles men det jag undrar över är om alla eco biljetter är uppgraderingsbara eller om det bara är vissa klasser och isf vilken klass ska man boka?
Typ funkar det med en L klass som jag tror är "low eco".
// J
 

agehall

Medlem
Jag är inte helt säker, men ett rimligt antagande är att din biljett ska tillåta uppgradering, vilket bör framgå av de fullständiga biljettereglerna som du kan se innan du köper biljetten.

Det är fullt möjligt att du kan lyckas uppgradera din biljett ändå, om du gör det på flygplatsen, men det är ju väldigt mycket mer godtyckligt om det lyckas eller inte.

Ska du förboka uppgradering krävs dessutom att det finns platser i rätt bokningsklass, så det räcker inte med att det finns säten lediga i kabinen.
 

rvarttinen

Medlem
Bokar du via FlyingBlue:s telefontjänst så får du direkt reda på tillgänglighet, pris (poängåtgång), etc. I vilket fall; du behöver ringa dem om du vill upgradera din biljett innan du åker.

Fick följade från FlyingBlue om vilka bokningsklasser som krävs för att en AF biljett ska vara upgraderingsbar, när man bokar själv:
Economy: Y, B, M och U
Premium Economy: S och W
Business: J, C och D

... vid några tilfällen har jag haft biljett i economy med 'fel' klass, då har markpersonalen räknat ut skillnaden för att uppnå upgraderingsbar klass. Oftast har det inte varit särskilt dyrt, ca USD 100 (ex.vis vid SFO -> CDG). Därefter tagit ut poäng och suttit längst fram ... :)
 
Toppen