Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
I BusinessClass.se Loungen har vi det trevligt och avslappnat. Passa på att skriva ett inlägg varje gång du passerar en lounge någonstans i världen så vi andra får höra vart du är på väg - alltid spännande!

Tipsa också andra i förväg när du ska befinna dig i en Lounge om du har möjlighet att ta med dig en gäst!

--
Fotnot av AHO

Jag har skapat ny Lounge tråd för 2012.
Vänligen posta ditt inlägg om lounger här.

Om du vill kolla tidigare diskussioner, vänligen se tråden http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/290-sas-loungen-2011-a.html.
 
Last edited by a moderator:

TreD

Medlem
På SK/EBG ARN. Guld-loungen stängd. 'Renovering' igen.... Som någon säkert vet så är ju den ena av två automater till höger om C/EBG/etc-diskarna borta. Den automat som står kvar fungerar inte, nu igen. Killen bakom disken tyckte inte att det var något att klaga på - det finns 'ju flera automater'. På tax-free visas bara det första benet (CPH) när dom drar kortet, så jag fick inte handla heller. Är det här landet på väg att haverera eller?Just nu känns SK rätt körda.
 

David

Medlem
Halvfullt här i SAS-loungen på GOT. Skall till IST och sedan vidare till PEK ikväll. Har möjliget att bjuda in en person i IST mellan kl 18 och 23, PM:a isf.
 

agehall

Medlem
På tax-free visas bara det första benet (CPH) när dom drar kortet, så jag fick inte handla heller.

Brukar man få handla om man ska vidare med mellanlandning inom EU? Trodde inte man fick det oavsett vad det står för slutdestination på boardingkortet.
 

TreD

Medlem
Brukar man få handla om man ska vidare med mellanlandning inom EU? Trodde inte man fick det oavsett vad det står för slutdestination på boardingkortet.
Automaten paj, som sagt. Inget boardingkort. SAS-brickan visar bara första benet (exo EU via CPH) i tax-free-kassan, 'har du inget boardingkort?'. Tji Champagne för mig idag.
ARN-CPH - en fullkomligt vidrig flygning. 100% fullt. Skrikungar med 80-talist-föräldrar. Upgrades i de främre stolarna. 4 pax no-show. Bagage av. 4 pax show up (med feta shopping-påsar!) Bagaget på igen. 25 min försening för oss alla. SK borde inte låta sådana passagerare få komma ombord.
 

agehall

Medlem
Sitter i SAS Business lounge på EWR just nu med frugan och väntar på SK904 för vidare transport hemmåt.

Jag tror jag skrämde livet ur både incheckningsagenten och TSA folket. Först checkade vi in en hel del konstigheter, förutom två kit med sladdlösa borrmaskiner så checkade jag även in ett komplett städkit till en industridammsugare. Metallrören skrammlade duktigt när hon tog tag i väskan och jag fick förklara vad jag egentligen hade i den.

När vi sedan skulle igenom säkerhetskontrollen så hade jag en SYSTAINER utan insats - SYS 4 TL med mig och den i kombination med en datorväska proppfull med sladdar väckte en hel del blickar från kontrollanterna. Men allt kom med igenom till slut.

Reserapport kommer snart, inklusive lite utvärdering av SAS Business class.
 

sungtae

Medlem
Sitter i Asianas satellitlounge på Seoul-Incheon på väg hemåt via MUC. Som Jacob skrivit tidigare ingen märkvärdig lounge speciellt mtp att det är huvudbasen för Asiana. Lite väl mörk för min smak.
 

GOTATH

Medlem
Sas Business lounge Göteborg. Lagom mkt folk. Tycker detta är en fin o mysig lounge. På väg till FRA o vidare mot IAD med LH i C!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen