Senaste nytt

Billigaste möjligheten att flyga Airbus A380?

Bizniz4u

Medlem
Vilka rutter i världen går det att komma över ett säte på en 380 för bästa pengen? Säkert fler än jag som skulle kunna tänka sig att flyga en tur i en 380 om man bara vet var man ska söka.......:cool:
 

Dr. Miles

Expert
Om man pratar om det bästa priset är det mellan Hong Kong och Bangkok på Emirates i First class som gäller.

Jag tror att det kostar ca 6.000 SEK inkl. skatter för t/r.
 

henrik l

Medlem
Om man pratar om det bästa priset är det mellan Hong Kong och Bangkok på Emirates i First class som gäller.

Jag tror att det kostar ca 6.000 SEK inkl. skatter för t/r.

Med Emirates kampanj just nu var priset för en t&r i first runt 4000 kr. Annars ligger det runt 6000 kr som AHO konstaterar.
 

agehall

Medlem
LH har väl rätt många rutter från FRA som trafikeras med A380. Tex FRA-JNB. Om du söker via LHs hemsida, så kommer de att ganska tydligt visa vilka flighter som körs med A380.

Annars är det väl AF eller möjligen Emirates (LHR-DXB körs väl på A380?) som är bästa/enklaste alternativen för oss i Sverige.
 

SK1989

Medlem
Air France och Lufthansa kör A380 till New York. Med Lufthansas nuvarande kampanj kostar det 3699 från Sverige :)
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Vad gäller AF så har de ekonomikabinen på undre däck. Om du skaffar en dyrare, premium ekonomi (Premium Voyageur Class - Comfort), biljett så får du bättre stol och får sitta på övre däck (bakom business - Affaires).
Inte det billigaste alternativet, men en bra kombination pris/bekvämligthet, kanske ... en del poäng på kortet? Kanske läge för en uppgradering ...
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
LH har väl rätt många rutter från FRA som trafikeras med A380. Tex FRA-JNB. Om du söker via LHs hemsida, så kommer de att ganska tydligt visa vilka flighter som körs med A380.

Annars är det väl AF eller möjligen Emirates (LHR-DXB körs väl på A380?) som är bästa/enklaste alternativen för oss i Sverige.

Har sett en A380 från LH på SFO i höstas. AF har följande destinationer:

Air France A380 flights connect Paris-Charles de Gaulle and the following airports:
- New York-Kennedy,
- Johannesburg International,
- Washington DC,
- Dubai,
- Montreal-P. Trudeau,
- Los Angeles( from May 28th 2012),
- Tokyo-Narita (from Summer 2012).
 

Jacob

Medlem
De kortaste rutterna som flygs med Airbus A380 är Bangkok-Hong Kong (Emirates), Sydney-Auckland (Emirates), Seoul-Tokyo (Korean Air), Seoul-Hong Kong (Korean Air) och Peking-Shanghai (China Southern).

Dessa borde även tillhöra de billigaste.
 

Gnopps

Medlem
Air France har en vanlig ekonomiavdelning längst bak på övervåning också, men om jag minns rätt måste man ha status för att få reservera platser där.

Från Sverige blir det billigaste nog att köpa en kampanjbiljett till USA som tidigare föreslogs, även om exempelvis New York inte är slutdestination brukar det gå att åka via New York.
 
Toppen