Senaste nytt

Vad vill du fråga/spørre Air France & KLMs CEO?

Jacob

Medlem
Fick precis beskedet att jag blivit beviljad intervju med Alexandre de Juniac, Chairman och CEO för hela Air France & KLM, vilket är fantastiskt roligt och spännande.

Nu vill jag ge dig möjligheten, vad skulle du vilja fråga Alexandre de Juniac?

BusinessClass fokuserar på passagerarupplevelser, premiumresande och frekvent resande och det är förstås där huvudfokuset kommer ligga. Självklart kan jag inte heller ge några garantier för att frågorna kommer ställas, det är begränsat med tid.

Med största sannolikhet kommer jag även få prata med ansvarig för Air France long-haul product & strategy som nog kan ge mer detaljerade svar kring långdistansprodukterna.
 

Senator

Moderator
Grattis Jacob, det är imponerande.

En enkel fråga: med tanke på att Air France har lägst andel av Europeiska flygbolag med Förstaklass i sin flotta (enbart på vissa B777-xxx) hur ser Air France på den del av marknaden framöver? Kommer den försvinna anser Air France, eller behåller man denna mer ur en marknadspositionering och inte som någon intäktsdrivande produkt?
 

rvarttinen

Medlem
Grattis Jacob!

Jag undrar om AF har några planer på att utöka antalet destinationer som de kommer trafikera med A380. Kommer de i så fall även utöka flottan av A380?

... kommer kanske på några fler frågor under dagens lopp.
 

Senator

Moderator
Nu måste jag missförstå Senator. AF har förstaklass på ett flertal av sina flygplanstyper...

Nej, inte på
B747-400 (7 i flottan)
A330-300 (15)
A340-300 (13)

Bara på A380 (9) och (jag tror) en liten majoritet av de 62 B777-xxx som är i produktion. Det innebär under 50% av flottan totalt mot ca 2/3 på BA och Lufthansa, samt 100% på Swiss (med en mycket mindre flotta).
 

Jacob

Medlem
Intervjun ser preliminärt ut att bli i en av loungerna på Paris CDG. Kan ju inte bli en mer passande plats för en träff med BusinessClass. :)

Behöver skicka in ungefärliga frågor i förväg, vilket är ganska snart. Så kom med eventuella frågor!
 
Toppen