Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Glenn E

Medlem
Glöm det att bli ombokad till Philippine Airlines eller Cathay Pacific flygning, om du har en gammal Star Alliance bonusresa bokning med USDM. Det verkar som ingen har lyckats att bli ombokad till andra oneworld carrier efter 30 mars 2014.
Star Alliance Award Bookings Using US Airways Miles - FAQ and Help Thread [MERGED] - FlyerTalk Forums

Annars den här tråden kan vara din hjälp: http://www.businessclass.se/forum/s...g-bmi-bonusresa-efter-tidtabellsaendring.html

Jag har läst tråden.
Mycket bra!:)

Jag tror jag ska försöka kolla alternativ med one world också.
Dvs boka en ny med one world och sedan boka av.
Problemet blir att hitta alternativ för 2 personer i första klass.
 
Last edited:
Det er ikke sikkert at du får dine miles igen hvis du afbooker! Så hav noget klar før du forsøger med det. BA har 2 pladser i F på en del flyvninger og JAL på enkelte. (EU-Asien)
 

agehall

Medlem
Om det är bokat under *A-tiden, så är det nog inte helt solklart att poängen kommer tillbaka även om jag tycker det borde funka.
 
Det kan godt være der ikke er nogen risiko jumbooze men jeg mener at jeg læste at det ikke kunne lade sig gøre... Om det var her, i en mail eller på flyertalk ved jeg dog ikke..
 

Glenn E

Medlem
Jag tror jag ska försöka med Malaysia Airlines dit och BA eller Cathay tillbaka.
Fast jag skulle ju ha en stopover i Shanghai också så det går nog inte.
Det kanske får bli Kusla Lumpur istället.
Eller så får det bli Qatar Business.
 

jumbooze

Medlem
Om det är bokat under *A-tiden, så är det nog inte helt solklart att poängen kommer tillbaka även om jag tycker det borde funka.

Det kan godt være der ikke er nogen risiko jumbooze men jeg mener at jeg læste at det ikke kunne lade sig gøre... Om det var her, i en mail eller på flyertalk ved jeg dog ikke..

Hmm, Killar/Fyrer,
Nu blir jag ställd, jag har en *A bokning ej påbörjad, med downgrade som gör att jag överväger att avboka den trippen, skulle jag inte få mina poäng tillbaka för att kunna boka en oneworld istället? Det hade jag ju hållit för självklart att det skulle gå. Om inte gratis så mot en avgift. Vore tacksam för feedback med mer detaljer och eller resonemang, vad missar jag?
 

agehall

Medlem
jumbooze - jag har inga som helst belägg för detta, men jag har en farhåga om att det kanske inte är så enkelt som det borde vara.

Jag skulle rekommendera dig att ringa och kolla med USDM. Förhoppningsvis har jag helt fel i min misstanke!
 

Glenn E

Medlem
Hej!
Angående mitt problem med ändrad USDM bokning:
Jag har följande bokning

Göteborg - Frankfurt LH C
Frankfurt - Bangkok Thai F Ankommer 1300
--Problem: Bangkok - Manila Thai C var bokad 1540, är nu bokad 0740 samma dag (5 t 20 min innan jag landar i Bangkok)
---Destination--
Manila - Taipei EVA air C
Taipei - Shanghai EVA Air C
--Stopover---
Shanghai- Bangkok Thai C
Bangkok - Frankfurt Thai F
Frankfurt - Göteborg LH C

Fråga:
Om jag inte ändrar något utan köper en annan biljett från Bangkok till Manila riskerar jag väl att resten av bokningen stryks?
 

Dr. Miles

Expert
Hej!
Angående mitt problem med ändrad USDM bokning:
Jag har följande bokning

Göteborg - Frankfurt LH C
Frankfurt - Bangkok Thai F Ankommer 1300
--Problem: Bangkok - Manila Thai C var bokad 1540, är nu bokad 0740 samma dag (5 t 20 min innan jag landar i Bangkok)
---Destination--
Manila - Taipei EVA air C
Taipei - Shanghai EVA Air C
--Stopover---
Shanghai- Bangkok Thai C
Bangkok - Frankfurt Thai F
Frankfurt - Göteborg LH C

Fråga:
Om jag inte ändrar något utan köper en annan biljett från Bangkok till Manila riskerar jag väl att resten av bokningen stryks?

Du MÅSTE ändra biljetten då den är ogiltig. Risken finns ju att du förlorar resten av bokning när du missar din flight från Bangkok till Manila.
 
Toppen