Senaste nytt

Fast track på Berlin Tegel?

Hej
Jag ska flyga TXL-CPH på torsdag kväll och vill minnas att TXL trist nog är uppbyggd på det viset att security ligger efter de flesta butiker, restauranger och lounger. Jag funderar därför på om jag som EBG (flyger i Go) har tillgång till någon fasttrack. Om inte, brukar det vara lång kö genom den vanliga securityn?
Hur är Lufthansas lounge där förresten? Brukar det finnas bra mat, eller är det bättre att satsa på att komma dit mätt? :)
 

obs

Medlem
Der findes én eneste tax-free shop efter security og intet andet, så skal du shoppe, skal det være før security ;-)

Jeg har kun fløjet fra Tegel et par gange, men efter hvad jeg erindrer, har der ikke været nogen stor kø til security. Det kan selvfølgelig også bero på tidspunktet på dagen (begge gange jeg har fløjet derfra, har været om aftenen kl 21.10).

Som jeg lige husker Lufthansa loungen, så var udbuddet af mad ikke noget særligt. Så det kan da godt være at du skal overveje at tanke op inden da.
 

011430121

Medlem
Fasttrack Berlin Tegel?

Det kan vara köer vid säkerhetskontrollen, SAS flyger från D piren känns lite avlägsen eftersom man måste gå ut från terminalen
Senator loungen är hyfsad, har aldrig upplevt den som "knöka full" någon gång. Du kan äta dig mätt, samma utbud som i övriga LH
lounger, har även fått currywurst i Tegel loungen.
Ha en trevlig upplevelse och resa.
 

Kris

Medlem
Det brukar finnas en "fasttrack security". Men D-piren känns mer som en avdankad charterterminal så jag vet inte hur tillförlitlig servicen är. Jag har dock använt denna fasttrack ett flertal gånger som Go(ekonomi)/EBG-resenär. Har inte upplevt några massiva köer heller för den delen.

Senatorloungen är väl medel/genomsnitt. Inget att skriva hem om. Brukar vara extremt sparsmakat med icke-tyskspråkig lektyr. I stort gör loungen sitt jobb, men inte så mycket mer.
 

Mikael64

Medlem
När jag flög senast från Tegel så fanns det fasttrack i D piren men ingen i personalen brydde sig om vem som gick igenom och köerna var långa vid 17.00 - tiden när jag var där. Senatorloungen var ingen höjdare när det gällde mat eller snacks. Det enda det ar gott om var alkohol....
 

MarcusC

Medlem
Det skall finnas Fast Track, men tyvärr som Mikael64 säger verkar inte det vara någon större funktion. D piren använd av blandning av Germanwings, AF/KL, LH med flera, kan tyvärr vara en del köer. Rek du går dit ca 35-45 före avgång, oftast buss till planet. TXL är ju inte nytt, men jag tycker SEN loungen är bra. Den är stor med gott om platser. Maten är väl si/så...Dryckesutbudet är väl rätt bra.
 

nota bene

Medlem
På C-gates (AirBerlin) brukar det fungera bra med fast track, men D-gates fungerar sällan. Jag har dock aldrig köat mer än 5 min i D-terminalen, dock åker jag sällan på tider som är högtrafik från just Berlin. Ofta sena kvällar i veckan eller mitt på dagen på helg.
 
Tack för hjälpen!
Senast jag var där (ett år sedan knappt) åkte jag som EBS och gjorde det stora misstaget att gå raka vägen till security efter bag drop. Allt som fanns innanför security var en liten cafébar med torra muffins och dricka till ockerpriser. Det var då lång tid kvar till avgång...
Nu kommer jag att ta SK1678 med avgång 21:10, och då borde iofs kön inte vara särskilt lång, fasttrack eller ej.
 

cph_flyer

Medlem
Jeg har benyttet Sen loungen på TXL adskillige gange og synes den er rigtig behagelig og rummelig. Og jeg skulle helt bestemt mene at du også kan få et rimeligt måltid mad der fra den varme buffet. I værste fald må du ty til skålen med Haribo :p .
Desværre kan man ikke bruge Lufthansas check-in automater på TXl , så du vil tidligst kunne checke ind og få boarding kort når check in åbner et par timer før afgang. Som regel plejer jeg at forlade loungen og gå mod gaten omkring 15 minutter før boarding time.
 
Last edited:
Jeg har benyttet Sen loungen på TXL adskillige gange og synes den er rigtig behagelig og rummelig. Og jeg skulle helt bestemt mene at du også kan få et rimeligt måltid mad der fra den varme buffet. I værste fald må du ty til skålen med Haribo :p .
Desværre kan man ikke bruge Lufthansas check-in automater på TXl , så du vil tidligst kunne checke ind og få boarding kort når check in åbner et par timer før afgang. Som regel plejer jeg at forlade loungen og gå mod gaten omkring 15 minutter før boarding time.

Jag har redan checkat in och fått mitt boardingpass till Passbook i min mobil. Något bagage behöver jag inte checka in, och jag hade ändå inte tänkt att vara på flygplatsen allt för lång tid i förväg. :)
 
Toppen