Senaste nytt

Vilken är SAS mest erfarna flight?

Hade en liten klurig fundering. På vilken flight finns de allra mest erfarna SAS-resenärerna? Vilken av alla SAS-flighter till/från Skandinavien har flest flugna mil/EB-poäng per passagerare?

Vad tror ni? :cool:
 
Jeg tror de mest erfarne findes på morgen og eftermiddagsafgangene i hovedstadstrekanten evt. + ARN-MMX om de så vælger at opføre sig 'erfarent' det er en anden sag...
 

jth

Medlem
Någon sa att på en fredagseftermiddag mellan ARN och CPH kan det vara över 50% EBG (och numera säkert många EBD), så det torde väl vara en rimlig kandidat.
 

Alf

Medlem
Detta är verkligen en klurig fundering. Jag har under mina år läst många tokiga avhandlingar och utredningar, men denna frågeställning var verkligen annorlunda.

Av vilken anledning ställer man en sådan fråga och vilka slutsatser skulle man dra om man fick svar på den?
 

tomle

Medlem
Hade en liten klurig fundering. På vilken flight finns de allra mest erfarna SAS-resenärerna? Vilken av alla SAS-flighter till/från Skandinavien har flest flugna mil/EB-poäng per passagerare?

Vad tror ni? :cool:

Å andra sidan ger ARN-CPH/MMX/OSL inte så många poäng. Att få EBG på segment uppfyller alltså inte trådskaparens krav :)
Kan tänka mig att nya Stavanger-Houston kan ligga bra till.
 

Pho

Medlem
Å andra sidan ger ARN-CPH/MMX/OSL inte så många poäng. Att få EBG på segment uppfyller alltså inte trådskaparens krav :)
Kan tänka mig att nya Stavanger-Houston kan ligga bra till.

Tror att du kan vara rätt ute där med Stavanger Houston, speciellt eftersom ursprungsfrågan var till/från Skandinavien, så huvudstadstriangel är ju inom Skandinavien...
 

Senator

Moderator
Det går att göra en hyfsat analys vid att kolla några olika källor som t.ex. SAS rapporter samt Swedavia och Avinors rapporter, titta på trafikväxt, rutter och annat. Men det blir ett ganska stort arbete att göra.

Sen är frågan: tittar man på Yield eller på antalet passagerare?
 

Valley

Medlem
Hur är det med ARN - LHR ?
Funderar på om jag någon gång sett en artikel om att det var den mest lönsamma linjen. Men jag kan missta mig
 

jsn

Medlem
Luleå-Arlanda med första morgonflighten? Var det inte uppe i någon tråd för några veckor sedan att besättningen konstaterat att det fanns ett rejält gäng pandion samt mer än hälften ombord var guld...
 
Toppen