Senaste nytt

Vem har en söktjänst med alert-funktion för flygbiljetter?

taxvalp

Medlem
Har sökt i forumet men ej sett att denna fråga varit uppe tidigare så jag tar mig friheten att starta en ny tråd.

För ett par år sedan använde jag Orbitz Deal Detector flitigt. Där kunde man ställa in så att man fick ett mejl så snart det fanns en flygbiljett till salu enligt en definierad söksträng, exempel Stockholm-New York i mars i businesskabin för under 2500$.

Nu har denna tjänst lagt ner och jag hittar ingen liknande vid en snabb koll. Tjänsten var smart eftersom den bevakade kampanjer för de flesta bolag. Är det någon som har tips på någon liknande tjänst?
 

Senator

Moderator
Jag använder ExpertFlyer som alertfunktion för bokningsklass. Inte exakt samma sak, men perfekt om man bevakar t.ex. en viss sträcka under en pågående rea eller att en uppgraderingsplats skall öppnas upp.
 

taxvalp

Medlem
Tack för tipsen! Testade Kayak och gjorde ett fint sökfilter för businessbiljetter men fick i dag mejl med prisuppdateringar där allt var rätt utom kabinklassen. Hos Hipmunk hittar jag "Fare alert" och har anmält mig för en sådan men såg ej att man kunde ange ett prisintervall. Hittills ingen sajt som tycks kunna leverera det som Orbitz kunde, så vitt jag kan se.
 
Toppen