Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Tbilisi/Baku T/R, Belavia 6.200 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Efter Jacobs önskemål hittade jag denna biljett.

Det är samma biljett som min tidigare post: [Business class] Stockholm-Ashgabad T/R, Belavia 7.900 SEK inkl. skatter

Jag har hört att Georgien är mycket vackert land och har bra viner.
Det är dessutom den kortaste resvägen till Georgien/Azerbaijan.

[Business class] Stockholm-Tbilisi/Baku T/R, Belavia 6.200 SEK inkl. skatter

STO-TBS/GYD T/R
Flygbolag: B2(Belavia, vitryskt flygbolag)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: D
Fare basis: DSP6M
Pris: 5.480 SEK + skatter (ca 720 SEK)
Min/Max stay: --/6 månader
Stopover: Nej
Återbetalning: Ja, gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing: Stockholm-(B2)-Minsk-(B2)-Tbilisi/Baku

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Kricka

Medlem
Georgien ÄR ett vackert land med god mat och goda viner. Skulle vilja föreslå
resa vår eller höst då vintern är torr och kall medan sommaren fuktig och varm
(s.k. Inlandsklimat). Har bara besökt Tbilisi några gånger men gillar det. Pass-
kontrollen på flygplatsen är imponerande snabb.
 

Jacob

Medlem
Fantastiskt bra pris!

Jag tittade annars på Belavia till typ Hanover eller Wien via Minsk som ser ut att fungera någorlunda tidtabellsmässigt, om man nu vill satsa på något lite mindre exotiskt. Har i övrigt ingenstans lyckats hitta någon info om ombordupplevelsen på Belavia (mat, dryck, service, komfort osv) trots att Belavia faktiskt flyger till Arlanda.
 

Kricka

Medlem
Har en resa inbokad med Belavia i slutet av januari MSQ - HEL, vilket kan bli
intressant (och ytterligare ett flygbolag provat). Får återkomma med synpunkter !
 

twiggs

Medlem
Första och absolut sista gången jag flög direkt till Minsk från Arlanda var med en propellermaskin av rysk typ. Säkerligen var maskinen äldre än vad jag var då, alltså alltför gammal. Det skakade, skakade och skakade... Man fick lov att sitta i bagageutrymmet för att röka, jag har ingenting emot rök i sig (uppvuxen i ett land där en cigg till kaffet är lika vanligt som mjölken i Sverige). Folk rökte, rökte och rökte... Säkerhetsdemon visades enbart på vitryska och en mycket kort sammanfattning på ryska vilket gjorde att jag åtminstone fick en hint om att inga flytvästar fanns ombord (?!) och man ombads således att simma, simma och simma... "Champagnen" var rysk och gratis så passagerarna drack, drack och drack...

Men ett "once in a lifetime-event" var det så att det hette duga. Jag höll på att göra på mig och kräktes när jag steg av planet. Då ska man ändå tänka på att jag då var EBP vid tillfället och knappast en unge!


Ni skulle aldrig tro mig om jag berättade hur jag kom hem sen. En dyr och hemsk historia! Men det är en helt annan femma.
 

Jacob

Medlem
Någon som känner till vilka flygplanstyper som används på sträckorna?
Arlanda-Minsk flygs med Canadaair CRJ-200 och längre sträckor med Boeing 737 flygplan.

Så de ryskbyggda flygplanen är numera borta och säkerligen är även upplevelsen helt annorlunda än den var för några år sedan.
 

Dr. Miles

Expert
Trots att omänskliga ankomst-/avgångstider till/från Tbilisi, tidtabellen ska fungera.

Tidtabellmässigt är det bra att flyga tisdag kväll ut och komma hem onsdag eller lördag.
Om man klarar att vara i Minsk flygplats 10 timmar i varje riktning, lördag ut och tisdag hem skall fungera. Då behöver man vara borta från jobbet 2 dagar.


ARN: Stockholm Arlanda
MSQ: Minsk
TBS: Tbilisi

3,6
B2 856
ARN 10:10 MSQ 13:50 CRJ
2
B2 856 ARN 17:45 MSQ 21:25 CRJ


1234567
B2 1735
MSQ 23:20 TBS 03:15 +1 735


1234567
B2 1736
TBS 04:15 MSQ 06:25 735


3, 6
B2 855
MSQ 09:35 ARN 09:20 CRJ
2
B2 855
MSQ 17:10 ARN 16:55 CRJ
 
Toppen