Senaste nytt

Bonusprogram med Marginalen bank kreditkort

Pushback

Medlem
Jag hittar inte något i forumet kring detta kort. Måste erkänna att jag är skeptisk till deras poängsystem men ändå lite nyfiken.

Surfade runt på marginalen.se och gick igenom deras bonusprogram men blir inte helt övertygad om hur det fungerar.

Som jag utläser det:

1 poäng per 7 SEK spending. Man kan flyga till alla destination som finns (ej begränsat till visst bolag eller allians). Bokning görs via kundcentrum. Bokningar går inte att ändra eller avboka. Business eller First är tillåtet mot tillägg.

Troligtvis har de en egen konvertering och köper biljetter kontant motsvarande de poäng man tjänat in.

En jorden runt-resa i Eco kostar tydligen 200 000 poäng = 1,4miljoner i spending.

Vem vet mer om detta kort?
 

Morgan

Medlem
Har tittat på det men tycker inte det är intressant:

* skatter och "avgifter" betalar man själv
* kan inte styra flygbolag/tider själv
* Ingen transparens kring tillgänglighet/nivå på skatter

Precis som du säger så köper de säkert biljetterna för pengar. Det finns andra kort (t.ex. Everydaycard och Re.member) där man kan få 1% cashback i pengar, skulle välja ett sånt alla dagar i veckan om man inte är nöjd med flygbolagens/SJs kort. Garanterat mer för pengarna om man använder cashbacken till att boka en Dr. Miles - deal än att vara i händerna på Marginalens resebyrå :)
 
På den tiden jag inte visste bättre så skaffade jag ett Citibank Travel Card (har jag för mig att det hette). Citibank (Sverige) köptes sedan upp av Marginalen Bank och behöll korttypen, men jag avslutade det rätt kvickt.

Hur som helst, som del av intro-erbjudandet "fick" man en resa till några utvalda destinationer i EU om man handlade för ett visst belopp på kortet (har för mig det var 10000 SEK).

Jag beslutade mig för att åka till Barcelona. Flög CPH-ZRH-BCN med LX och hemresan gick BCN-FRA-CPH. Fick inte välja tid/bolag/routing eller så utan bara godkänna resedatum bland tre-fyra alternativ jag fick från dem.

Nu kommer det "roliga", jag fick betala för skatter och avgifter och om jag inte minns fel så gick de på nästintill 2000 SEK. Så det där med att "få" en resa från dem tror jag inte på alls, snarare känns det som att man betalar det mesta själv. Iaf i mitt fall..

Har ju förbättrat mina kunskaper kring vad saker å ting kostar sen dess, tack och lov :)
 
Hvis man kigger på langt de fleste billige flybilletter idag består de vel af mellem 75% - 95% skatter og afgifter, basefare udgør kun en meget lille procentdel af den samlede pris. Dvs. det er en utrolig dårlig forretning.
 
Toppen