Senaste nytt

Glömde min Breitling klocka i säkerhetskontrollen

Klockan ringde 05.00 och jag lade mig försent igår kväll. Trött stegade jag in i duschen, gjorde mig i ordning, fixade det sista och vandrade ut till en väntande taxi 05.40. Kom till Arlanda och gjorde den vanliga rutinen. Trevliga damer i loungen som vanligt, dom känner igen mig och är alltid glada. Kaffe, macka, tidning.

Går ner till gaten 1 minut innan boarding. Först ombord. Plats 1A. Skönt. Två struliga män sätter sig på 1B/1C och tar mitt armstöd. Trångt. Inte lika skönt.

Vi lyfter och jag läser Dagens Industri. Intressant artikel om armbandsur och behovet av regelbunden service. Tittar på min Breitling och inser att den inte är på armen!

*panik*

Får ringa Arlanda så fort jag landar i Paris...
 
Sitter i SAS Business Loungen i Paris, vår nya BusinessClass Meeting Point. Tittar i min carry-on (som var öppen när jag tagit ur dator och iPad) och där ligger min Breitling. Personalen måste ha flyttat den för att inte ligga överst bland det som skulle screenas...pust!
 

agehall

Medlem
Jag fullkomligt hatar när personalen ska stuva om saker jag lägger på bandet! Det är så man råkar ut för hjärtattacker och/eller glömmer prylar.
 

marbe166

Medlem
Jag lägger alltid nycklar, plånbok, telefon och klocka i kavajfickorna innan jag går igenom securityn, just för att minimera risken att glömma några småprylar.
 

Krolls

Medlem
Kör iofs Omega, men slipper faktiskt ofta att ta av mig klockan i säkerhetskontrollen! (Ger inte utslag i metallbågen)
 
Har en gammal datejust role som jag aldrig tar av. Och jag fastnar sällan. Jag undrar om det skiljer mellan klockorns, vi kanske skulle göra en jämförande studie? Olika modeller och märken korrelerat med flygplats och varierande mängd champagne...före och efter typ
 
Toppen