Var det detta du ville ha?
/VIA THE ATLANTIC/ MPM 9072
MILEAGE SYSTEM APPLIES BETWEEN ORIGIN AND DESTINATION
MILEAGE SYSTEM APPLIES ORIGIN TO DESTINATION
TICKETED POINT DEDUCTION OF 550 MILES APPLIES
WHEN TRAVEL IS VIA CHI AND/OR DFW AND/OR RDU AND/OR
MIA AND/OR NYC
/VIA THE ATLANTIC/ MPM 6889
MILEAGE SYSTEM APPLIES BETWEEN ORIGIN AND DESTINATION
MILEAGE SYSTEM APPLIES ORIGIN TO DESTINATION
TICKETED POINT DEDUCTION OF 550 MILES APPLIES
WHEN TRAVEL IS VIA CHI AND/OR DFW AND/OR RDU AND/OR
MIA AND/OR CLT
TICKETED POINT DEDUCTION OF 705 MILES APPLIES
WHEN TRAVEL IS VIA SUB AREA 21
Bland de undantag som jag känner till är att AA ofta tillåter extra miles när man passerar deras gateways - men jag vet inte om det innebär att de 25% man brukar räkna med finns kvar.
Jag tror som agehall, att det är tvärtom.Brukar det inte vara tvärt om? Dvs att de drar bort från MPM om man passerar vissa gateways..?
Har du ett exempel på en fare där AA tillåter extra miles om man går via en hub?
/VIA THE ATLANTIC/ MPM 6889
MILEAGE SYSTEM APPLIES BETWEEN ORIGIN AND DESTINATION
MILEAGE SYSTEM APPLIES ORIGIN TO DESTINATION
TICKETED POINT DEDUCTION OF 550 MILES APPLIES
WHEN TRAVEL IS VIA CHI AND/OR DFW AND/OR RDU AND/OR
MIA AND/OR NYC
Från inlägg: http://www.businessclass.se/forum/d...nes-15-100-sek-inkl-skatter-2.html#post155952
Det är ganska enkelt att räkna MPM även om man inte har tillgång till verktyg som t ex ExpertFlyer.
MPM räknas mellan avreseort och destination därför avståndet mellan de städerna är viktigt.
Avståndet av direktflyg (som om det fanns) mellan de två städerna sedan plussar man 25%. Några små miles kan variera men det är så man räknar. Sedan finns det undantag också men det är inte så ofta*.
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Helsingfors - St Kitts: 5.110 miles + 25% = MPM 6.343 miles
Helsingfors - Curacao: 5.625 miles +25% = MPM 6.976 miles
*Resväg mellan Europa och Asien varierar, beroende på om det är EH (via Eastern Hemisphare) eller TS (via Trans Siberian).