Senaste nytt

Lufthansas nya business class

Charlie D

Medlem
Nu får jag säkert skit (igen) för att jag är totalt blicklös när det gäller att hitta i gamla trådar...dock står jag inför ett val beträffande min hemresa från Delhi. Vilket är bäst: 747-800 (FRA) eller 330-300 "new business class" (MUC) i business class?? Konfigurationen ser olika ut på seatguru. Tack på förhand!
 

Charlie D

Medlem
Jag har flugit 747-800 många gånger och föredrar övervåningen. Dock har 330-300 till München bättre tider för mig. Därför undrar jag egentligen vad som skiljer 330-300s nya business class mot 747-800s?
 

Charlie D

Medlem
Har båda inte nya Business class stolar i 2-2-2 konfig (på nedre plan på 747-8)? På övre plan på 747-8 har 2-2 konfig.
Jag har inte provat de två flygplanstyperna så kan jag inte uttala mig om skillnaden.

Lufthansa ® Germany - Seat maps and technical details of our fleets

BusinessClass.se testar Lufthansas nya business class stol - BusinessClass.se
http://www.businessclass.se/forum/l...essclass-flugit-lufthansa-boeing-747-8-a.html

På seatguru på 330-300 så visar dock konfigurationen att man vid fönsterraderna inte sitter med fötterna mot varandra utan vinklade mot fönstret. Är det någon som provat den?
 

Senator

Moderator
Nu får jag säkert skit (igen) för att jag är totalt blicklös när det gäller att hitta i gamla trådar...dock står jag inför ett val beträffande min hemresa från Delhi. Vilket är bäst: 747-800 (FRA) eller 330-300 "new business class" (MUC) i business class?? Konfigurationen ser olika ut på seatguru. Tack på förhand!

Hoppas verkligen inte du känner att vi hoppar på dig om du ställer en fråga i ren allmänhet, det skulle vara väldigt synd... Tror denna "plåga" är på väg att utrotats.

Svårt att bedöma, jag har bara "sätt" denna ombord på B747-8i. Där tyckte jag upper deck såg väldigt tilltalande ut. Svårt att bedöma main deck B747-8i mot A330-300 då den första är så pass bredare.

Som jag ser det vinklas båda säten på fönstersidan (A-C och H-K) mer i en rak linje mot fönsterna medans mittensäten D-G vinklas mot mitten och mot varandra. Så från bilderna att döma är det mindre "footsie" på A330-300.

Sedan var B747-8i härlig.. bara det i sig själv nog i min världen. Men MUC är en dagsresa om jag minns rätt, så kanske bättre.
 

Dr. Miles

Expert
Sedan var B747-8i härlig.. bara det i sig själv nog i min världen. Men MUC är en dagsresa om jag minns rätt, så kanske bättre.
Lufthansa från Delhi är nattflyg både till Frankfurt och till München för tillfället.

LH761
DEL 02:35 FRA 07:15

LH763
DEL 00:45 MUC 05:25/05:40​

Om det är samma stoltyp skulle jag satsa på bättre avgångstid/anslutningstid. München är trevligare flygplats än Frankfurt.
 
Toppen