Senaste nytt

Starwood Preferred Guest Plus

FF#1

Medlem
Det har dykt upp ett tillfälle som skulle ge mig Starwood Preferred Guest Plus, men vad sjutton är det för status. Är rätt säker att jag har läst nått om (den glömda) nivån här men hittar inte det.

bor sällan på Starwood, så jag har dålig koll i allmänhet, vad kan man förvänta sig av den nivån?
 

Senator

Moderator
Jag har status "Corporate Preferred" tillbaka från tiden när jag jobbade på "Big IT Corp". Det trodde jag var en ungefär kastlöst nivå, men jag fick superbemötande på Mallis i helgen som "tack för att jag var SPG medlem". Imponerade... Ingen uppgradering, men lite andra förmåner som det snabba bredbandet ingick..
 

pswe

Medlem
Jag har flera gånger i nord- och sydamerika på resortdetinationer fått känslan av att endast medlemsskap i SPG har gett mig bättre rum (av typen utsikt, SPG floor etc) Bor SPG för sällan för status men den stora massan på resorterna verkar resa helt utan medlemsskap överhuvudtaget.
 

johhenrik

Medlem
Jag har flera gånger i nord- och sydamerika på resortdetinationer fått känslan av att endast medlemsskap i SPG har gett mig bättre rum (av typen utsikt, SPG floor etc) Bor SPG för sällan för status men den stora massan på resorterna verkar resa helt utan medlemsskap överhuvudtaget.

Jag är nog benägen att hålla med dig här. Vi var ett gäng på svensexa i Palm Springs, CA och jag var den enda som hade SPG-konto, så jag angav det såklart. Mitt rum hade helt fantastisk utsikt över resorten, poolerna, sjöarna och golfbanan, de andras hade utsikt över parkeringsplatser och soptunnor. :)

Edit: kanske ska tillägga det inte är enda gången, det var bara ett roligt exemepl där mina vänner var lite avis. :)
 
Toppen