Senaste nytt

Bokat hotell en månad fel i Spanien, åtgärder?

Kandinsky

Medlem
Hej,

Av en händelse läste jag igenom lite gamla mail och uppdagar att den hotellreservation jag gjorde i början av April är totalfel. Skall till Spanien 9-17 juli men av någon anledning har jag bokat 9-17 juni. Ringde hotellet= no english, ej ombokningsbart på hotels (där jag köpt vistelsen) och kortet jag använde erbjuder ingen öppning i sina försäkringsvillkor.

Skall jag slappna av och inse att våldtäkten är ett faktum, eller finns det något att göra?
 

adhoc76

Medlem
Ska inte vara negativ men det ser mörkt ut. Har du bokat via hotels.com är det dem du ska kontakta och inte hotellet i första hand. Detta är samma problem som man kan få om man bokar flyg via resebyråer på nätet istället för att boka direkt med flygbolagen. Och har hotels.com angett ej ombokningsbart så talar det mesta för att det är kört... Du får gärna berätta om det visar sig att det gick att lösa på något sätt....
 
Spärra ditt kreditkort om pengarna inte är reserverade/dragna än. Fast det är troligtvis inte lagligt att göra så, men jag tror inte att varken hotellet eller hotels.com hade orkat med rättsliga åtgärder. Avbokning är nog det enda som hade hänt.
 
Last edited:

Alx

Medlem
Jag har själv gjort liknande misstag vid två tillfällen.

En gång gällde det hotellnätter på Hilton som inte var avbokningsbara. Jag ringde till Hilton Hhonors redan dagen därpå som i sin tur hörde av sig till hotellet och bad de göra ett undantag. Tack vare att jag ringde så snabbt (och Hilton Hhonors påtryckningar) så valde hotellet att låta mig cancelera bokningen.

En annan gång gällde det flygbiljetter där jag likt dig upptäckte detta först 2 månader senare. Trots att det var ett fullständigt uppenbart misstag (utresa mars och hemresa februari året därpå) så ville inte flygbolaget gå med på att ens mot en kostnad boka om biljetten. I det läget har man ju tyvärr ingenting att sätta emot eftersom de inte har någon som helst skyldighet att göra undantag i villkoren med anledning av mina egna misstag.

Om inte hotels.com går med på att låta dig ändra så skulle jag säga att du nog tyvärr får acceptera ditt misstag. :(
 

Valley

Medlem
hotels.com - Men jag är ganska säker på att det finns något finstilt i tillägg

1.4 ÄNDRINGAR ELLER AVBOKNINGAR
Du kan ändra eller avboka din bokning via ditt konto på Webbplatsen, eller genom att kontakta vår kundservice.
Du kan ändra gästens namn, sängtyp, önskemål angående rökning, specialbehov, handikappanpassning, rumstyp, antal gäster och resedatum utan att Hotels.com debiterar dig någon kostnad för detta. Tillhandahållaren av boende kan dock komma att ta ut en avgift för sådana ändringar och/eller avbokningar. Avgifterna kan variera beroende på typ av bokning. I vissa fall tillåter inte hotellet i fråga att ändringar eller avbokningar görs efter att bokningen har slutförts, vilket anges i avsnittet nedan ”Leverantörens villkor och restriktioner”. Du förbinder dig att följa de villkor som gäller för dina hotellbokningar.
Villkoren för ändringar och avbokningar, inkluderat Leverantörens villkor och bestämmelser, får inte ändras av obehöriga personer innefattande anställda hos Hotels.com.
Mer information hittar du i ditt e-postmeddelande med bokningsbekräftelsen.
 

Kandinsky

Medlem
Efter fyra samtal, varav åtminstone ett mycket irriterat till Hotels och några fler samtal till Spanien kom jag undan med en ombokningsavgift på drygt 1200kr:) En lärdom inför framtida misstag! (Jag hade bokat "Ej ombokningsbart")
 

agehall

Medlem
Japp, jag har redan lärt mig att inte boka via hotels.com och liknande för att slippa problem. Allt blir mycket mer komplicerat när något går snett och man har en resebyrå mellan sig och hotellet.
 

Valley

Medlem
Totalt sätt verkar det som att det ( i a f för egen del) helt klart är värt att boka lite dyrare avbokningsbara alternativ. Som agehall skriver så blir det bara trubbel när/om något händer .
 
Toppen